تاریخ : 1399,پنجشنبه 08 آبان15:40
کد خبر : 78489 - سرویس خبری : اخبار

دامنه تأثیرگذاری شهید سلیمانی محدود به مرز جغرافیایی نیست



 آیین رونمایی از نماهنگ «پیراهن بهشت» ویژه بزرگداشت مقام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای مقاومت با حضور امیرسرتیپ «ابراهیم گلفام» جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، «احد جاودانی» رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، سردار «سید صادق حسینی» معاون بسیج اقشار و متخصصین سپاه محمدرسول الله (ص) در محل آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

جاودانی: سپبهد سلیمانی شخصیتی فراتر از چگوارا و گاندی

«احد جاودانی» رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم با اشاره به نماهنگ «پیراهن بهشت» اظهار داشت: امروز جمع شده‌ایم تا از یک اثر فاخر هنری درباره بزرگمردی که نه‌تنها افتخار ما ایرانیان بلکه افتخار جهان اسلام است، رونمایی کنیم.

رونمایی از نماهنگ «پیراهن بهشت» پیرامون سپهبد سلیمانی/ حاج قاسم شخصیتی فراتر از چگوارا و گاندی

وی سپهبد سلیمانی را شخصیتی جهانی دانست و گفت: شاید روزی سردار سلیمانی را تنها در دایره ایران اسلامی می‌شناختند اما امروز با افتخار ایشان را از بزرگمردان بشریت معرفی می‌کنیم؛ روزی شاید انقلابیون شخصیت‌هایی همانند چگوارا و گاندی را الگوی خود قرار می‌دادند اما نگاهی کوتاه به زندگی سپهبد سلیمانی به ما نشان می‌دهد که ایشان را به عنوان شخصیتی فوق سایر قهرمانان ببینیم.

رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص نماهنگ «پیراهن بهشت» عنوان کرد: این نماهنگ یک کار هنری خوب درباره شهید سلیمانی بوده که البته این اتفاق یک کار کوچکی در برابر شخصیت بزرگ سردار سلیمانی است. مسوول بسیج هنرمندان سپاه محمد رسول (ص) تهران بزرگ و دیگر دوستان قدم‌های خوب و موثری برای تولید این اثر فاخر برداشتند.

جاودانی با طرح این سوال که شهید سلیمانی را می‌توانیم با کسی مقایسه و با چه معیارهایی سنجش کنیم، گفت: حاج قاسم مصداق «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار رُحَماءُ بَینَهُم» بود؛ ایشان در مقابل دشمنان اسلام و کفار به شدت برخورد تند داشت درحالی که این شخصیت فرمانده‎ای دلاور بود که وقتی به مومنین و بنده‌های خدا می‌رسید، مصداق رُحَماءُ بَینَهُم بود؛ او شخصیت بسیار مهربانی بود که به شدت پدر و مادر خود را نوازش می‌کرد و پیغمبر گونه با فقیرا برخورد می‌کرد و با نهایت خضوع و خشوع با مردم کوچه و بازار برخورد می‌کرد.

رونمایی از نماهنگ «پیراهن بهشت» پیرامون سپهبد سلیمانی/ حاج قاسم شخصیتی فراتر از چگوارا و گاندی

وی ادامه داد: شهید سلیمانی به‌شدت رئوف و مهربان، خاضع در برابر بندگان خدا و از طرفی به شدت انقلابی و مبارز در برابر دشمنان خدا بود. او مایه افتخار نه‌تنها ملت ایران بلکه افتخاری برای همه آزادی‌خواهان جهان بود و همچنان اسم ایشان لرزه بر اندام دشمنان می‌اندازد تاجایی که وقتی ترامپ که مظهر زشتی در جهان است از سردار سلیمانی حرفی می‌زند، ترس و لرز در لحن او ملموس است و ما از او نمی‌گذاریم و در هر فرصتی انتقام ایشان را از او خواهیم گرفت چون نمی‌توانیم از این سنگدلی بگذریم.

گلفام: جامعه بشری وجود پیامبر اسلام (ص) را بهتر درک خواهد کرد

امیر گلفام در ادامه این مراسم در سخنانی با اشاره به فرزندان شهدای حاضر در مراسم گفت: خانواده‌های شهدا و خصوصاً فرزندان شهدا از بزرگان جامعه هستند؛ روزی پدران آن‌ها برای دفاع از کشور دست اسلحه به دست گرفتند ولی امروز مدل دفاع از کشور به شکل دیگری گرفته است چراکه هنر امروز بیشترین نقش را دارد و مهم و نقش آفرین است.

وی در واکنش به سخنان رئیس جمهور فرانسه پیرامون شخصیت پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: رئیس جمهور فرانسه سعی دارد در پوشش آزادی‌بیان و با توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص) خورشید اسلام را کم‌فروغ نشان دهند درحالی که باید بدانند با این اقدامات چنین اتفاقی رخ نخواهد افتاد و بلکه برعکس، با این اقدامات جامعه بشری وجود پیامبر اسلام (ص) را بهتر درک خواهد کرد.

رونمایی از نماهنگ «پیراهن بهشت» پیرامون سپهبد سلیمانی/ حاج قاسم شخصیتی فراتر از چگوارا و گاندی

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: جامعه اسلامی باید به موقع عکس‌العمل نشان دهد؛ لذا تعرض اگر در برابر پیامبر (ص) صورت می‌گیرد هر شخص و سازمان وظیفه دارد عکس‌العمل به‌ روز و نافذ داشته باشد.

امیر سرتیپ گلفام به ابعاد زندگی و شخصیتی شهید سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: زندگی سپهبد شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت به قدری گستردگی دارد که نمی‌توانیم همه آن‌ها را بیان کنیم اما حوزه‌های زیبایی در زندگی ایشان وجود دارد که ظرفیتی غنی برای تولیدات فرهنگی و هنری خواهد بود. شهید سلیمانی به ما نشان داد الگوی رفتاری اسلامی دست یافتنی است.

رونمایی از نماهنگ «پیراهن بهشت» پیرامون سپهبد سلیمانی/ حاج قاسم شخصیتی فراتر از چگوارا و گاندی

وی خاطرنشان کرد: برخی از حوادث و حقایق تاریخی را می‌توانیم در چندین جلد کتاب تشریح کنیم؛ شهید سلیمانی نیز چنین ظرفیتی دارد اما تولید نماهنگ‌های کوتاه به دلیل بهره‌گیری از تمام ابزارهای هنری و چند رسانه‌ای بودن و بهره گرفتن از همه ابعاد هنری می‌تواند بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد. دامنه تأثیرگذاری شهید سلیمانی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست چراکه امروز حوزه انقلاب اسلامی فراتر از مرزهای کشور رفته است و باید رفتاری داشته باشیم که صدها سردار سلیمانی را برای تمدن اسلامی تربیت کنیم لذا باید از لحظات مسوولیت‌مان بهره بگیریم تا فرصت را از دست ندهیم.

در ادامه این مراسم نماهنگ «پیراهن بهشت» به طور زنده اجرا شد و از پوستر این نماهنگ که محمد زندوکیلی آهنگ سازی، صفری شعر، نوروزی تنظیم و شهاب فطرت خوانندگی آن را برعهده داشت، رونمایی شد.

انتهای پیام/ 121