تاریخ : 1399,یکشنبه 11 آبان12:22
کد خبر : 78526 - سرویس خبری : دفاع مقدس

درگذشت چند تن ازوالدین شهدا طی چندروز گذشته



پدر شهیدان «احد و موسی خسروانی تاج الدینی» از  استان خراسان رضوی در سن ۹۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

«حاج غلامرضا خسروانی تاج الدینی» پدرشهیدان والامقام «احد و موسی خسروانی تاج الدینی» و برادر شهید «علی خسروانی» پس از سال‌ها فراق از فرزندانش امروز شنبه دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
پیکر پاک این پدر شهید با حضور تعدادی از مسئولان شهرستان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زادگاهش روستای تاج الدین تشییع و در گلزار شهدای روستا در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.
شهید «موسی خسروانی تاج الدینی» سال ۳۷  به دنیا آمد  و سال ۶۱ به شهادت رسید و شهید «احد خسروانی تاج الدینی» سال ۴۷  چشم به جهان گشود و سال ۶۷ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
حاجیه خانم «حلیمه بانکی» مادر فداکار سرداران شهید «علیرضا و حمیدرضا نوبخت» از شهرستان بابلسر مازندران به دلیل کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به دو فرزند عزیزش پیوست.
سردار شهید «علیرضا نوبخت» سال ۳۳ متولد شد و سال ۶۱ در عملیات بیت‌المقدس شهید شد و سردار شهید «حمیدرضا نوبخت» سال ۳۷ متولد شد و  سال ۶۱ در عملیات کربلای ۸ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

«حاج خدامراد بهرامی» پدر شهیدان «یوسف و یعقوب بهرامی» نیز پس از سال‌ها چشم انتظاری بازگشت پیکر فرزند شهیدش «یوسف بهرامی» به دیدار حق شتافت. 
شهید جاویدالاثر «یوسف بهرامی» سال ۴۷ در شهر باباحیدر متولد شد و سال ۶۷ با سمت تک تیرانداز در فکه به شهادت رسید.
شهید «یعقوب بهرامی» سال ۴۸ در شهر باباحیدر متولد شد و سال ۶۵  با سمت تک تیرانداز در محور اهواز به شوشتر بر اثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسید.

مرحومه حاجیه خانم «زهرا بخشی» مادر شهیدان «خلیل و ناصر اخوان» از شهدای استان فارس در دوران دفاع مقدس دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

مرحومه از شهدای شهرستان داراب در سن ۸۷ سالگی به دلیل کهولت سن و ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.
پیکر آن مرحومه در مراسمی با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مردم و مسئولان در شهرستان داراب تشییع و به خاک سپرده شد.
شهید ناصر اخوان ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ در منطقه عین خوش به شهادت رسید و شهید خلیل اخوان ۱۱ شهریور سال ۱۳۶۶ در منطقه پاسگاه زید به فیض شهادت نائل آمد.

همچنین حاجیه خانم «عزت نصراصفهانی» مادر شهیدان «حسنعلی، حسینعلی و عبدالعلی کرمانی» از شهدای اصفهان در ۸۵ سالگی بر اثر بیماری و کهولت سن به فرزندان شهیدش پیوست.
پیکر پاک این اسوه صبر و مقاومت  از محله منارجنبان اصفهان به سمت امامزاده سید محمد گلزار شهیدان شهرستان خمینی‌شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشییع و به خاک سپرده شد.
شهیدان حسینعلی کرمانی در ۲۱ سالگی در منطقه فاو و عبدالعلی کرمانی در ۱۹ سالگی در خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل و در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شدند. شهید حسنعلی کرمانی نیز در ۲۴ سالگی در جزایر مجنون مفقودالاثر شد و تا کنون اثری از پیکرش بدست نیامده است.

 حاجیه‌خانم «گوهر دهقانی» مادر شهیدان والامقام «محمدعلی و غلامرضا رضایی شورکی» دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
مراسم تشییع این بانوی فداکار در گلزار شهیدیه میبد برگزار و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.
شهید محمدعلی رضایی شورکی متولد سال ۴۲ در عملیات بدر به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از ۱۰ سال در سال ۷۳ تفحص و در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.
شهید غلامرضا رضایی شورکی متولد سال ۴۷ در دوران دفاع مقدس به‌ افتخار جانبازی نائل شد و  سال ۷۳ در جریان تفحص شهدا براثر انفجار مین به شهادت رسید.