تاریخ : 1399,دوشنبه 12 آبان20:00
کد خبر : 78570 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

شیمیایی یعنی بی درصد!



قاسم سنچولی- احتراما به استحضار می رساند اینجانب قاسم سنچولی بسیجی جانباز 20درصد جنگ تحمیلی اززاهدان بشماره کدملی 2030460923 متولد 1343 در تاریخ 98/11/17 در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید استان سیستان و بلوچستان برای موارد متعدد مجروحیت ازجمله موضوع شیمیایی و سایر عوارض مربوطه به همراه کلیه مدارک پزشکی شرکت نمودم به طوری که در زمان برگزاری کمیسیون دکتر متخصص موضوع شیمیایی از وضعیت بسیار بد اچ آر سی تی و وجود ندول درریه و اسپیرومتری ام اظهار نگرانی وناراحتی نمود وعنوان نمود که توان تنفسی شما از نصف یک ریه عادی هم کمتراست.

 این موضوع به همراه تاییدیه شیمیایی از طریق کمیسیون بدوی وعالی سپاه که توسط بهترین متخصصین و امکانات بیمارستان حضرت بقیه الله الاعظم(عج) تهران به استناد مدارک موجود اچ آرسی تی و اسپیرومتری و انجام چهار بار عمل قلب وسایر عوارض مثل چشم پوست و... طی یک روند طولانی و متعدد دوساله بررسی شده بود اطمینان پیدا کردم که جانباز شیمیایی و عوارض مبتلا به آن شناخته شوم که متاسفانه بعد از گذشت چند روز پس از برگزاری کمیسیون فوق مراتب به صورت پیامک مبنی براینکه درصد جانبازی شما همان 20 درصد تعیین گردیده و هیچ تغییری در درصد جانبازی شما ایجاد نشده وعوارض مربوطه منتسب به عوارض شیمیایی نمی باشد اطلاع رسانی شد.

مع الوصف چرا باتوجه به طیف گسترده عوارض وضایعات شیمیایی و اثرات طولانی مدت آن حتی انتقال به نسل بعد به طوری که دوتن از فرزندانم دچار بیماری تشنج و دوقطبی هستند و نظر پزشک عضو کمیسیون اعزامی بنیاد و کمیسیون پزشکی بدوی و عالی سپاه مرکز و کمیسیون ماده 134 سپاه استان(یگان اعزام کننده) و همچنین تایید احراز توسط کمیسیون احراز بنیاد شهید استان مجروحیت شیمیایی ام مورد تایید قرار نگرفته و هیچ درصدی به آن اختصاص داده نشده است. آیا معیار تشخیص شیمیایی بودن در کشور متفاوت است؟

 ضمنا برای افرادی که از قبل جانباز نبودند به شرط تایید یگان اعزام کننده طبق ماده 87 قانون جامع ایثارگران در برنامه ششم کشور بنیاد شهید موظف شده در ابتدا به این افراد پنج درصد جانبازی اعطا نماید ولی جانبازانی که از سایر موارد به غیر از شیمیایی درصد دارند به هیچ وجه علی رغم تایید شیمیایی توسط کمیسیون های پزشکی بدوی و عالی سپاه به تعداد زیادی از آنان هیچ درصدجانبازی نمی دهند. درصورتی که می بایست مثل افرادی که درصد ندارند حداقل پنج درصد جانبازی در ابتدا داده شود و در ادامه با ارائه مدارک پزشکی درصدی که جانباز مستحق آن است به جانباز داده شود.

 خواهشمند است دستور فرمایید موضوع به نحو مقتضی به اداره کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید مرکز وسایر مسئولین بنیاد شهید به منظور ایجاد و اجرای عدالت منعکس و اقدام قانونی صورت گیرد.
     
  با تقدیم احترام قاسم سنچولی