تاریخ : 1399,سه شنبه 20 آبان12:50
کد خبر : 78725 - سرویس خبری : فرهنگ و هنر

تاریخچه موشکی ایران طی ۸ سال زیر نظر شهید تهرانی مقدم



پارسای بی‌ادعا‌ ـ 2|تاریخچه موشکی ایران طی 8 سال زیر نظر شهید تهرانی مقدم جمع‌آوری شد

نویسنده کتاب خط مقدم گفت: شهید تهرانی مقدم چند سال قبل از شهادتشان دستور به جمع‌آوری اسناد و اطلاعات تاریخچه موشکی ایران دادند.

فائزه غفاری نویسنده کتاب خط مقدم که در خصوص فعالیت‌های اجرایی و شخصی شهید تهرانی مقدم به نگارش درآمده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: شهید تهرانی مقدم چند سال قبل از شهادتشان دستور به جمع‌آوری اسناد و اطلاعات تاریخچه موشکی ایران دادند.

وی با بیان اینکه ایشان بر اساس ضرورت به گروه محققی این دستور را دادند تا آیندگان از آن بهرمند شوند، تصریح کرد: این ماجرا تا قبل از آنکه ایشان دستور دهند، به دلیل محرمانه بودن درون سینه رزمندگان و محققان باقی مانده بود. برای همین نیاز بود که با تمام افراد دخیل در پروژه‌ها موشکی مصاحبه شود. این گردآوری اسناد حدود 8 سال به طول انجامید که متأسفانه در پایان به شهادت شهید تهرانی مقدم ختم شد.

نویسنده کتاب خط مقدم در ادامه به ماجرای شهادت شهید تهرانی مقدم اشاره کرد و گفت: پس از شهادت بر آن شدند که در خصوص زندگی شخصی شهید هم تحقیقاتی انجام شود و علاوه بر فعالیت‌های موشکی ایشان، از نحوه زندگی و تعامل ایشان با خانواده و دیگران نیز مطلع شویم.

غفاری در پایان با بیان اینکه این کتاب زاییده تلاش‌های دو تیم نویسندگی و تحقیقاتی است، تصریح کرد: برای همین موضوع به سراغ، مادر، همسر، دختر و آشنایان شهید رفتیم تا بتوانیم، خاطرات و مستندات خوبی را ثبت و ضبط کنیم که به دلیل غنی بودن داستان‌ها فقط دو سال-1363 و 1364 که اوج تلاش‌های موشکی است- از این خاطرات و مستندات منتشر شده و مابقی آن در آینده منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: در خلال جمع‌آوری کتاب به دفترخاطرات شهید، دست‌نوشته‌ها، نامه‌های شهید به همسرش و... دست یافتیم که به‌صورت مستند در کتاب منتشر شده‌ است.


منبع : tasnimnews خبرگزاری تسنیم