تاریخ : 1399,پنجشنبه 22 آبان17:20
کد خبر : 78786 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

معنای کار برای خدا در راه شهدا


معنای کار برای خدا در راه شهدا

عبدالله یاری

فاش نیوز -  برای پیگیری وصول هزینه کتاب‌های تعدادی از ناشران دفاع مقدس مدت زیادی از وقت و توان و انرژی و ارتباطات خود را صرف کرد تا بتواند بخشی از این مبلغ را فراهم کند. خوشحال بود که انگار 35 خانواده 35 فعال حوزه شهدا را در تلاشی که کرده بود یاری رسانده تا به حقشان برسند. در این فاصله فردی که تاکید می‌کرد تو نمی‌توانی کاری بکنی؛ موضوع را رها کن، شدیدا آیه یاس می خواند. حرف‌های او خیلی برایش باعث تردید نشده بود اما خب مانع تلاشش می شد. چندی بعد همان مدیر که می‌گفت کاری نمی‌توانی از پیش ببری شد مسوول پرداخت همان پول‌ها.

اولا سپرد که مبلغ طلب مردم را نصف کردند! و عملا نصف طلب دیگران را بخشید؛ آن هم از موضع مدیریتی خودش.

ثانیا به فرد پیگیر گفت پایت را کنار بکش و ورود نکن.

ثالثا به آن استان هم سپرده شده بود که دیگر فلانی نماینده‌ی ما نیست! حال اینکه به لحاظ شرعی و حقوقی وقتی کسی برای کاری نمایندگی یا وکالت کتبی داشت، تا عزل کتبی او این وکالت به قوت خودش باقیست. آن مسوول مربوطه هم در استان می گفت برو از اول نامه بیاور و نمی‌پذیرفت که او باید ابلاغ عزل و یا عدم اعتبار کتبی وکالت و نمایندگی این نماینده را ارائه نماید؛ یعنی دست یاری‌رسانی را که می‌گفتند اصلا یاری نمی‌کند، کلا قطع کردند؛ تا طرف فکر نکند کاری کرده و یا خواهد کرد. بگذریم که در این فاصله هم کار خوب پیش رفته بود. او هم بلافاصله با مدیر بالاسری این مدیر جدید تماس گرفت. معلوم شد کم کردن این مبلغ بدون اجازه‌ی او بوده است. بلافاصله بعد از این تماس هم کلا او را از پیگیری کار مردم منع کردند.
نتیجه‌ی اخلاقی این که، کار اگر برای خوش آمد این و آن باشد، حتی خوش آمد آدم‌های خوب، همه‌اش خسران خواهد بود. آدم اگر برای خدا کار کند، خوش‌آمد و بدآمد احدی اصلا آزارش نخواهد داد.
موضوع بعدی اینکه خیلی مدیران به‌سبب قدرت و ارتباط و احیانا ادعای تدین، عملا مناع‌الخیر می‌شوند و از قانون به تو ربطی ندارد! که رییس قوه‌ی قضاییه فرمودند وجود ندارد بهره می‌برند؛ و بعد هم خیلی راحت مسئله را مصلحتی نمایش می‌دهند و یا فرهنگی‌ترین مسایل را امنیتی‌ترین موضوعات نمایش می‌دهند؛ تا طرف از ترس، موضوع را رها کند.
کار برای خدا یعنی همه‌ی این‌ها، آن هم در حوزه کار شهدا نباید ذره‌ای تکانت دهند....
و مگر نشنیده ای که «المومن کالجبل الراسخ...لا یحرکه.... العواصف»؛ (مومن چون کوهی استوار است که بادها او را نمی لرزاند.)

عبدالله یاری