تاریخ : 1399,چهارشنبه 28 آبان14:30
کد خبر : 78903 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

سخنی با رئیس بنیاد شهید؛ طرح تبدیل وضعیت ایثارگران


سخنی با رئیس بنیاد شهید؛ طرح تبدیل وضعیت ایثارگران

با توجه به اینکه وزارتخانه‌ها و سازمان ها تفاسیر متفاوت از قانون تبدیل وضعیت ایثارگران دارند و دامنه شمول افراد را نمی دانند و منتظر نامه‌ی سازمان اداری و استخدامی هستند تا...

فاش نیوز - بسم الله الرحمن الرحیم؛ لازم است عموم دستگاه‌های اجرایی اموری را که‏ ‏مربوط به شهدا و خانواده‌ی آنان و معلولین و مصدومین است با‏ ‏کمال سرعت عمل نموده و تسهیلات لازم را در مورد آنان معمول‏ ‏دارند؛ که اینان بر ما و ملت شریف حق بسیار بزرگی دارند. و اگر‏ ‏معلوم شود که کسانی در بعضی از ادارات و وزارتخانه‌ها برای‏ ‏اجرای امور شهدای انقلاب و خانواده‌ی آنها اشکال‌تراشی می‌کنند، به عنوان ضد انقلاب باید مورد تعقیب واقع شوند.( پیام امام به مناسبت روز پاسدار، صحیفه نور، ج ۱۲، ص ۱۸۳ - 26/3/59)

  1. آزاده سرافراز جناب آقای اوحدی؛ اکنون که قانون تبدیل وضعیت ایثارگران به مرحله اجرا رسیده است از جنابعالی که از خانواده ایثارگران می باشید انتظار می رود به فرموده امام راحل در کمال سرعت به قوانین عمل کنیدو تسهیلات لازم را برای اجرایی نمودن قانون بعمل آورید.جنابعالی مسئول می باشید هم در برابر قانون بر اساس ابلاغ قانون تبدیل وضعیت ایثارگران به بنیاد شهید و هم در برابر خون شهدا که مسئولیت امروز شما مدیون خون پاک شهیدان و از خودگذشتگی ایثارگران و صبوری آزادگان می باشد.
  2. با توجه به اینکه وزارتخانه‌ها و سازمان ها تفاسیر متفاوت از قانون تبدیل وضعیت ایثارگران دارند و دامنه شمول افراد را نمی دانند و منتظر نامه‌ی سازمان اداری و استخدامی هستند تا تبدیل وضعیت را انجام دهند. به خوبی می دانید که سازمان اداری و استخدامی اقدامی در خصوص تبدیل وضعیت انجام نمی دهد؛ مگر با درخواست حضرتعالی به عنوان رئیس بنیاد از سازمان اداری و استخدامی مبنی بر تبدیل وضعیت ایثارگران مشمولان طرح.
  3. از جنابعالی انتظار می رود سریعا نامه ای به سازمان امور اداری و استخدامی تقریر نموده و دامنه‌ی شمول ایثارگران، عضویت های غیر رسمی شامل طرح و همچنین بازه زمانی مورد نظر در طرح را ارسال و اقدام لازم را از سازمان اداری و استخدامی مطالبه نمایید و در نامه‌ی ارسالی به استناد تبصره 3 بند و ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه حتما قید گردد: با متخلفین از اجرای این قانون مطابق قوانین و مقررات مربوط رفتار می‌شود.
  4. از شما انتظار می رود براساس فرمایش امام راحل، مسئولانی که در مقابل طرح قانون تبدیل وضعیت ممانعت و اشکال تراشی می کنند به عنوان ضد انقلاب مورد تعقیب قرار دهید.
  5. لازم به یادآوری است که مسؤولیت اجرای قوانین مرتبط با ایثارگران براساس ماده 87 و بند ژ ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه به طور مستقیم برعهده دولت و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است که در اجرای این قوانین، مقامات یادشده مکلف به اتخاذ تصمیم می باشند.
  6. جناب آقای اوحدی، رویکرد بنیاد تاکنون در حمایت از ایثارگران در برابر وزارتخانه‌ها و سازمان ها منفعلانه و به سمت توصیه ای و مشاوره ای بوده است. آیا وقت آن نرسیده که بنیاد به صورت قوی و مستدل جهت رفع ابهام قوانین مصوب ایثارگران که متضمن حمایت از ایثارگران باشد اقدام کند.

علی صیاد قبادی – کارشناس ارشد مدیریت و پژوهشگر حوزه اداری و استخدامی