تاریخ : 1399,چهارشنبه 28 آبان14:20
کد خبر : 78911 - سرویس خبری : استان ها

امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین مسکونی ایثارگران در قم



مهندس سعید اوحدی امروز (سه‌شنبه) در ابتدای ورود به استان قم با حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) شهر قم به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

معاون رییس جمهور در ادامه با حضور در استانداری قم به منظور امضای تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین برای سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و تأمین ۶۷۰ شغل برای ایثارگران این استان با پاسداشت یاد و خاطره شهدا و گرامی داشت سالروز شهادت سردار مهدی زین‌الدین اظهار داشت: امروز توفیق حاصل شد تا در سالروز شهادت این شهید گران‌قدر در شهر ایشان حضور داشته باشیم و خداوند را از این بابت شکرگزاریم.

وی با تشکر از تلاش‌های استاندار قم بابت ایجاد زمینه امضای این تفاهم‌نامه گفت: توفیق خدمت به خانواده‌های معزز شهدا و جامعه ایثارگری از نعمات بسیار بزرگی است که خداوند ممکن است نصیب انسان کند. امام (ره) خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را همطراز خدمت به خداوند و نبی اسلام (ص) دانسته‌اند و مقام معظم رهبری نیز خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را افضل خدمت‌ها عنوان کرده‌اند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: فرمایشات امام (ره) و مقام معظم رهبری نشان‌دهنده عظمت و جایگاه ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران است، اما این اهمیت به دلیل ساختار اداری این مجموعه نیست. مجموعه اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز مانند سایر دستگاه‌ها است، اما این قداست به اعتبار جامعه مخاطبان آن یعنی شهدا و ایثارگران است.

اوحدی با تأکید بر اهمیت کار شهدای مدافع حرم گفت: زمانی بیش از ۳۰ کشور تمام توان خود را در حمایت از نیرو‌های تکفیری در سوریه به کار گرفته بودند، اما سرانجام شاهد پیروزی حق بر باطل بودیم. در دوران دفاع مقدس نیز چنین شرایطی حکم‌فرما بود و کشور‌های مرتجع منطقه هر نوع حمایتی از رژیم بعث عراق کردند، اما دیدیم که سرانجام کشور ما با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت به پیروزی رسید و امروز می‌بینیم که دشمنان آن زمان ما کجا قرار دارند و نظام جمهوری اسلامی دارای چه اقتداری است.

وی افزود: اگر بنا به فرمایش مقام معظم رهبری هیچ گزینه نظامی علیه کشور ما مطرح نمی‌شود به واسطه اقتداری است که با خون پاک شهید زین‌الدین‌ها، شهید سلیمانی‌ها و شهدای مدافع حرم ایجاد شده است. هرچند تحت بی‌سابقه‌ترین فشار‌ها و تحریم‌های استکبار جهانی قرار داریم، اما هر روز شاهد پیشرفت‌ها و دستاورد‌های جدید در کشورمان هستیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین برای سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و تأمین ۶۷۰ شغل برای ایثارگران استان قم گفت: این اقدامات بر اساس دین و وظیفه‌ای انجام می‌شود که بر گردن ما قرار دارد و قدم بسیار کوچکی در برابر بزرگی و عظمت این عزیزان است. امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه، عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود.

بهرام سرمست استاندار قم نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: توفیق خدمت در شهر کریمه اهل بیت (ع) و خدمت‌رسانی به زائران آن حضرت توفیق مضاعفی است که نصیب ما شده و امیدواریم از فرصت پیش آمده به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: مردم کشورمان به دلیل تحریم‌های ظالمانه و همچنین شیوع بیماری کرونا در شرایط سختی به سر می‌برند و از خداوند می‌خواهیم در چنین شرایطی خدمت‌گزاران خوبی برای مردم باشیم.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه تأمین زمین برای ۳۵۰۰ واحد مسکونی و تأمین ۶۷۰ شغل برای ایثارگران استان قم به امضای رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار قم رسید.

معاون رییس جمهور همچنین در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) به تشریح بخشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه خدمات رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران پرداخت.

آیت الله سعیدی نیز در این دیدار خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را افتخار بسیار بزرگی دانست و در ادامه به بیان توصیه‌هایی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با حضور در منازل خانواده معظم شهیدان «مهدی و مجید زین‌الدین»، جانباز گرامی ۷۰ درصد «علی بابکی» و جانباز ۴۰ درصد و آزاده سرافراز «سید حسین میر سید» با آنان دیدار و گفتگو کرد.

زیارت حرم حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) پایان‌بخش سفر معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان قم بود.

انتهای پیام/ 112