تاریخ : 1399,پنجشنبه 29 آبان12:55
کد خبر : 78922 - سرویس خبری : سینما

ضرورت ساخت مستند از زندگی بانوان پیشکسوت دوران دفاع مقدس



مجتهدزاده در نشستی مشترک با مشاور امور بانوان و رئیس بسیج خواهران صدا و سیما، اظهار داشت: اوج افتخارات ملت ایران در دوران هشت ساله دفاع مقدس تجلی یافته است، لذا برای حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و حماسه به نسل آینده بایستی برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی کشور مبتنی بر مولفه‌های آن باشد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و مجاهدت باید به‌عنوان میراثی گران سنگ در ذهن ملت ایران باقی‌مانده و ازآفت تحریف مصون بماند، تنها در این صورت است که آیندگان و کسانی که دوران پرافتخار دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، می‌توانند این میراث را در منظر دیدگان خویش قرار دهند و از اندوخته‌های گران‌بهای آن سود جویند.

مجتهدزاده افزود: نهادینه کردن ارزش‌ها در جامعه، نیاز به برنامه‌ریزی و سازماندهی دارد و مسؤولیت این مقوله بر عهده کلیه نهاد‌های فرهنگی در جامعه مخصوصاً سازمان صدا و سیما است که با ارائه برنامه‌های کلیدی و مبنایی می‌تواند درجهت ارائه الگو‌های درست به نسل جوان قدم‌های اساسی بردارد.

وی با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس بخشی از تاریخ و هویت ملی ما است، ادامه داد: صدا و سیما از ظرفیت و جایگاه بی بدیلی جهت ترویج و نشر مولفه‌های دفاع مقدس برخوردار است و می‌تواند با معرفی زنان نقش آفرین به برنامه سازان و هنرمندان عرصه «زن و حماسه» فرصت شایسته‌ای را جهت ساخت برنامه‌های تاثیرگذار در جامعه در اختیارآنان قرار دهد.

مجتهدزاده اذعان کرد: صدا و سیما با پرداختن به شخصیت‌های مختلف و تاثیرگذار دوران دفاع مقدس می‌تواند یک الگوسازی شایسته را برای نسل جوان ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه راهبری عواطف جامعه توسط بانوان بزرگترین نقشه مسیر برای رسیدن به تعالی است اظهار داشت: همسران و مادران شهدا با مدیریت صحیح حماسه و عاطفه که برگرفته از اراده قوی بانوان عاشورایی است، توانستند این نقش با عظمت را به خوبی انجام دهند، بنابراین صدا و سیما می‌تواند با ساخت سریال از زیسته اجتماعی و فرهنگی این بانوان نگاهی نو را در جامعه ایجاد کند.

در پایان این نشست بر تعاملات فی مابین تاکید شد.