تاریخ : 1399,یکشنبه 09 آذر18:10
کد خبر : 78974 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

در سفر جهادی ایثارگران به محروم‌ترین روستای بخش گوهران بشاگرد چه گذشت؟

تصاویر گویاتر از آن است که می‌توان گفت!


تصاویر گویاتر از آن است که می‌توان گفت!

سفر ۲ هفته‌ای به این روستای محروم و دور افتاده و کار شبانه‌روزی عمرانی و فرهنگی، موجب ایجاد روحیه‌ی امید و نشاط در میان اهالی این روستای محروم، به ویژه کودکان...

فاش نیوز - پنجمین مرحله‌ی اردوی گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر، علی‌رغم سختی‌ها و مشکلات سفر در شرایط بیماری کرونا، روزهای شاد و فراموش‌نشدنی را برای اهالی روستای شمسون، واقع در 140 کیلومتری مرکز بشاگرد رقم زد.

بر پایه‌ی این گزارش، پنجمین مرحله‌ی اردوی گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر، علی‌رغم سختی‌ها و مشکلات سفر در شرایط بیماری کرونا، روزهای شاد و فراموش‌نشدنی را برای اهالی مهربان و نجیب روستای شمسون، هم‌مرز با استان سیستان‌ و بلوچستان واقع در 140 کیلومتری شهر سردشت(مرکز بشاگرد) خلق کرد.

سفر 2 هفته‌ای به این روستای محروم و دور افتاده و کار شبانه‌روزی عمرانی و فرهنگی، موجب ایجاد روحیه‌ی امید و نشاط در میان اهالی این روستای محروم، به ویژه کودکان گردید.

 ساخت 8 چشمه سرویس بهداشتی، 8 باب حمام، 13 سپتیک، اجرای برنامه‌های متنوع شاد فرهنگی و ورزشی، برگزاری کلاس صحیح‌خوانی حمد و سوره‌ی نماز با حضور دانش‌آموزان، برگزاری نماز جماعت و زیارت عاشورا، تقدیر از معلم روستا، پاک‌سازی روستا از زباله‌های تجدیدناپذیر با مشارکت دانش‌آموزان و توزیع پلاستیک زباله، قربانی گوسفند و توزیع میان اهالی، توزیع وسایل پخت نان محلی(تابه، تیر، وردنه، وسیله‌ی پهن کردن نان)، گاز تک‌شعله، توزیع اقلام بهداشتی، برگزاری مسابقه خط با موضوع «من عاشق محمدم» و مسابقه‌ی طناب‌کشی از دیگر برنامه‌های اجرا شده‌ی گروه، در مدت استقرار در این روستا بود.

گفتنی است روستای شمسون یکی از محروم‌ترین روستاهای بخش گوهران و هم‌مرز با استان سیستان‌ و‌ بلوچستان است که 140 کیلومتر با مرکز بشاگرد فاصله دارد و بیش از 100 کیلومتر از این راه صعب‌العبور و مال‌رو می‌باشد. از دیگر مشکلات این روستا می‌توان به نداشتن خانه‌ی بهداشت، فرسوده بودن ساختمان تنها مدرسه‌ی یک کلاسه‌ی روستا و نداشتن لوازم و تجهیزات کمک آموزشی، نیاز به نوسازی و تقویت شبکه‌ی آب‌رسانی روستا، نوسازی و تقویت شبکه‌ی برق روستا، مشکل مسکن، اینترنت و ارتباطات تلویزیونی، بیکاری و فقر، از جمله مشکلات اصلی است که اهالی این روستا حدود 100 نفره با آن مواجه می‌باشند.

همچنین در این شرایط دشوار اقتصادی و بیماری کرونا انتظار می‌رود که مسئولین و متولیان اعم از محلی و استانی و کشوری با نگاه جهادی به این روستا و استفاده از ظرفیت‌های بومی مانند راه‌اندازی معادن، کشاورزی، دام‌پروری، صنایع دستی تلاش مضاعف نموده و برای احداث جاده‌ی شمسون و سایر روستاهای منطقه‌ی بشاگرد که سد راه اصلی توسعه‌ی این مناطق می‌باشد، بشاگرد را در مسیر توسعه و آبادانی قرار دهند.

قابل ذکر است که تا پیش از ورود گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر، روستای شمسون فاقد سرویس بهداشتی، حمام و ارتباط تلفنی بوده که با پیگیری این گروه و حمایت متولیان امر و خیرین و انسان‌های نوع‌دوست، 12 چشمه سرویس بهداشتی و 12 باب حمام احداث شد و با مساعدت مخابرات استان هرمزگان، مشکل ارتباط موبایلی این روستا مرتفع گردید.

 در پایان از مدیرکل و پرسنل فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره‌ی صنعت و معدن و تجارت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و دفتر امام جمعه‌ی شهرستان سردشت بشاگرد که از این گروه جهادی، حمایت و میزبانی کردند، قدردانی می‌گردد.

| گزارش از رضا علامه‌زاده