تاریخ : 1399,دوشنبه 03 آذر12:41
کد خبر : 78999 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

دیدار رییس بنیاد شهید با نخبگان شاهد



معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ضرورت و اهمیت همراهی نخبگان شاهد و ایثارگر در تدوین برنامه‌های تحولی و اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد.
 
ضرورت همراهی نخبگان شاهد و ایثارگر در تدوین برنامه‌های تحولی و اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

مهندس سعید اوحدی روز چهارشنبه ۲۸ آبان در دیدار با جمعی از شورای نخبگان شاهد و ایثارگر پس از استماع گزارش‌ها و نظرات حاضران در جلسه گفت: گنجینه بزرگی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد.
وی افزود: رابطه شورای نخبگان شاهد و ایثارگر با بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به صورت مشخص تعریف و روشن شود تا بتوانیم به صورت بهتر از این سرمایه عظیم علمی و پژوهشی متعهدانه بهره‌مند شویم.
معاون رییس جمهور ضمن اشاره به ضرورت شکل‌گیری انسجام در برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: پیامبر (ص) در دعایی می‌فرمایند خدایا به تو پناه می‌برم از علمی که فایده‌ای ندارد. علم بی‌فایده علمی است که با عمل همراه نباشد و از نخبگان شاهد و ایثارگر می‌خواهیم از اندوخته‌های علم و دانش خود در مسیر کمک به بنیاد شهید و امور ایثارگران و در واقع خدمت به خود ایثارگران استفاده کنند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: حوزه‌هایی مانند بهداشت و درمان، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از جمله‌ حوزه‌هایی است که نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر باید در آن‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از برنامه‌های کاربردی و اجرایی در این زمینه‌ها استقبال می‌کند. کارهای تحولی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیازمند پشتوانه فکری است و این پشتوانه فکری می‌تواند توسط نخبگان شاهد و ایثارگر تأمین شود.
فریده اولاد قباد مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با اشاره به توانمندی‌های موجود در بین نخبگان شاهد و ایثارگر بر لزوم استفاده بیش از پیش از این ظرفیت‌ها تأکید کرد.
عادل مهری مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در حوزه نخبگان شاهد و ایثارگر پرداخت.
نخبگان شاهد و ایثارگر حاضر در این جلسه نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.


منبع : ایثار