تاریخ : 1399,دوشنبه 03 آذر12:54
کد خبر : 79003 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

پدیده داعش به روایت سردار سلیمانی



پدیده داعش به روایت سردار سلیمانی/ چرا رزمندگان مقاومت، مدافعان حرم نامیده شدند؟

پدیده تکفیر به شکل عام و خاص آن داعش، در تاریخ جهان یک پدیده کم نظیری از نوع جنایت بوده است.

21 نوامبر 2017 در پی پیروزی تاریخ‌ساز جبهه مقاومت اسلامی عراق و سوریه بر فتنه تروریسم تکفیری، پایان یافتن سیطره داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی ــ صهیونیستی در "ابوکمال" رقم خورد. سپهبد شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در پیامی به محضر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) پایان سیطره داعش بر سرزمین‌های اسلامی را اعلام کرد.

اما بعد از گذشت سه سال از این واقعه لازم است بیشتر در مورد خطرات حکومت نامشروع داعش سخن گفت. خطراتی که جبهه مقاومت اسلامی به فرماندهی سپهبد شهید قاسم سلیمانی آن را خنثی کرد. برش‌هایی از خاطرات شفاهی شهید حاج قاسم سلیمانی به واکاوی پدیده تکفیر و جنایات آن، خاصه گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق پرداخته است. همچنین در بخشهایی از واکاویهای خود به ظهور پدیده دفاع از حرم و علت این نامگذاری  پرداخته است. برش هایی از سخنان  سردار طی برهه های مختلف در این باره در ادامه می آید:

پدیده تکفیر به شکل عام و خاص آن داعش، در تاریخ جهان یک پدیده کم نظیری از نوع جنایت بوده است. جنایت های عجیبی که من فکر نمی‌کنم هیچ یک از تلویزیون ها و رسانه های دنیا بتوانند تصاویری از آن را منتشر بکنند. هیچ قلبی تحمل دیدن آن را ندارد. هیچ چشمی نمی‌تواند آن را ببیند و متاثر شدید نشود. گوشه هایی را در تلویزیون ها نشان می دهند. این که 1200 نفر بی‌گناه از پادگانی فارغ التحصیل شدند در این شهر تکریت و داعش سر آنها را برید. آنها را تیر خلاصی زد و داخل رودخانه انداخت.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی , سردار قاسم سلیمانی , مدافعان حرم , شهدای مدافع حرم , داعش | گروه تروریستی داعش , کشور سوریه , جبهه مقاومت اسلامی ,

بیش از 2000 نفر زن جوان ایزدی را دست به دست بین خودشان به فروش رساندند. از دخترهای نوجوان تا زن های جوان بدون اینکه حدود شرعی را بدانند. جنایت های عجیبی بود. کشتارهای 100 نفره، 200 نفره و 500 نفره. شما یک نمونه را دیدید که یک طفل را در شرق حلب سر بریدند. این سربریدن دیدن عجیبی داشت. با خنده مثل تفریح از طفل سوال می‌کردند سرت را ببریم یا با تیر تو را بکشیم؟ و سر این طفل را بریدند. در همین حال کودکی را از سینه مادرش گرفتند و او را مثل گوسفند روی آتش سرخ کردند و لای پلو گذاشتند و برای مادر فرستادند. این جنایت وحشتناک در سابقه تاریخ بشریت نایاب است.

اگر این موج که در عراق 4000 انتحاری داشت و با تکبیر و الله اکبر انتحار می‌کرد به نزدیکی مرزهای ما می‌رسید، اگر قدرت دین و اسلام نبود، آیا با قدرت دیگری می شد با آن مواجه شد؟ در هیچ تصمیم‌گیری در نظام و در سطح عالی نظام امکان ندارد تصمیم به نقطه تصمیم و اجرا برسد که در صدر آن منافع ایران نباشد. زیرا ایران و اسلام از هم تفکیک شدنی نیستند.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی , سردار قاسم سلیمانی , مدافعان حرم , شهدای مدافع حرم , داعش | گروه تروریستی داعش , کشور سوریه , جبهه مقاومت اسلامی ,

در جمهوری اسلامی قبل از سقوط صدام قبل از انقلاب اگر به ارتش ایران و نیروهای مسلح مراجعه می‌کردیم، در دکترین نظامی آن بعث عراق دشمن بود. اما این کارکرد را اگر امروز نگاه کنیم، در دیدگاه نیروهای مسلح ایران و در دکترین و استراتژی ما و در استراتژی آن سوی مرز و دولت عراق و نگاه دو ملت، امروز عراق از قلعه دشمنی با ایران تبدیل به قلعه دوستی با ایران شده است و ایران نگاهی از نگرانی به سمت مرزهای جنوبی و غربی خود ندارد و فکر می‌کند که دژ مستحکمی برای دفاع از ایران است.

همین عراقی ها بودند که سربازان آمریکایی را وادار به فرار کردند. اگر این منافع ایران نیست پس چیست؟ مگر تبدیل دشمنی تاریخی به دوستی بی نظیر منافع نیست؟ باید این کار با چه قدرتی حاصل شده است یقین این کار با قدرت اسلام و انقلاب حاصل شده است.

***

تکفیر و تکفیری آتشی در خانه برادران سنی است و کسانی که آن را خلق کردند، فکر می‌کردند با این حادثه جمهوری اسلامی و شیعه را به زانو می‌زنند. امروز حریم انسانیت در جهان اهل سنت توسط گروه‌های تکفیری بیش از هر جای دیگری مورد هجوم قرار گرفته است.

آیا این یک کار ماجراجویان است که جمهوری اسلامی مالا و جانا از مسلمان دفاع کند و این عیب است که جمهوری اسلامی در برابر گروهی بایستد که در یک منطقه دو هزار زن جوان را بین خود خرید و فروش می‌کنند و آنها را در یک مصیبت سنگین دچار کرده‌اند؟ آیا این عیب بزرگی است که جمهوری اسلامی در برابر ضد مسلمانان ایستاده و جلوی تخریب مساجد مسلمانان و تخریب مکان های مسلمانان می ایستد؟

شهید سپهبد قاسم سلیمانی , سردار قاسم سلیمانی , مدافعان حرم , شهدای مدافع حرم , داعش | گروه تروریستی داعش , کشور سوریه , جبهه مقاومت اسلامی ,

جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور انقلابی، مرام و اصولی دارد که چارچوب گسترده ای را شامل می‌شود و مرام و اصول جمهوری اسلامی ایران در مردم، قوانین، حکومت و رهبری تبلور یافته و این مجموعه کامل، در جهان امروز دیدنی است. هر کس که به جمهوری اسلامی ایران نزدیک می شود و بزرگترین رهبران دنیا وقتی آن را از نزدیک می‌بینند، خاضع می‌شوند که این اصول برای آنها غیرقابل تحمل است. ما در کدام کشور اسلامی تلاش کرده ایم که برادران سنی را شیعه کنیم و برعکس، همواره جان ما سپر سنی ها بوده است.

***

من وقتی در اول بحران سوریه می خواستم این نام را انتخاب کنم خیلی فکر کردم که اگر بخواهیم از قالب اسلامی کسی یا کسانی را برای دفاع از حرم جذب کنیم، چه نامی برای آنها بگذاریم؟ دیدم پرجاذبه‌ترین نامی که می شود به این حرکت جهادی جدید اطلاق کرد، نام «مدافعین‌حرم» است.

همه این کسانی که به نام شهدای حرم به شهادت می‌رسند، شهید حرمی هستند که حرم سیده زینب سلام الله علیها همچون قمری در وسط آن قرار دارد. حریم بزرگی است. هزار نفر برای این حریم جان بدهند، ارزش دارد. سرور جوانان بهشت، حسین بن علی(ع) برای آن شهید شد.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی , سردار قاسم سلیمانی , مدافعان حرم , شهدای مدافع حرم , داعش | گروه تروریستی داعش , کشور سوریه , جبهه مقاومت اسلامی ,

والله دفاع از حرم حضرت زینب(س)، دفاع از حرم امیرالمومنین(ع) در نجف است. والله اگر سوریه به دست این ها ساقط شود، همانطور که سامرا را با بمب منفجر کردند، همه مقدسات شیعه را نابود می‌کنند. دفاع از حرم زینب سلام الله علیها، دفاع از حرم امام رضا علیه السلام در ایران هم هست. همه اینها به هم پیوستگی دارد.

دفاع، یک دفاع عادی نیست. دفاع کوچکی نیست. تصمیم ناقصی نیست. تصمیم کوچکی نیست. که امام فرمودند اگر شما در مقابل دین ما بایستید، ما با همه قدرتمان در مقابل همه دنیای شما می ایستیم.

 


منبع : tasnimnews خبرگزاری تسنیم