تاریخ : 1399,پنجشنبه 06 آذر14:42
کد خبر : 79101 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

مباحث استخدامی ایثارگران



عدالت - دوستان عزیز این مطلب توسط جناب آقای قبادی نگارش شده

 آزاده‌ی گرانقدر، جناب آقای اوحدی، باتوجه به اینکه شما در سفرهای پی در پی استانی به سر می‌برید و تاکنون نامه‌ای برای سازمان اداری و استخدامی کشور به منظور اجرا قانون تبدیل وضعیت ایثارگران از سوی بنیاد شهید ارسال نگردیده است، بنده در مقابل خون پاک شهیدان و ازخودگذشتگی ایثارگران و صبوری آزادگان احساس وظیفه می‌نمایم و برایتان متن نامه‌ی ارسالی بنیادشهید به سازمان اداری و استخدامی کشور را به شرح زیر می‌نویسم؛ تا کارمندان شریف دفتر جنابعالی لطف نمایند و متن زیر را با سربرگ بنیاد جهت امضاء تقدیم حضرتعالی نمایند؛ تا فقط زحمت امضاء و ارسال نامه برای شما بماند. امیدوارم حضرتعالی فرصت را مغتنم شمرده و به فرموده‌ی امام راحل، با کمال سرعت، نامه ایثارگران را امضاء و ارجاع نمایید.


ریاست محترم سازمان اداری و استخدامی کشور

سلام علیکم
 در راستای اجرای قانون تفسیر بند و ماده 44 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور موضوع تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران معزز که در تاریخ 27/07/99 به تصویب مجلس رسیده و در نامه ی شماره‌ی 91698 مورخ 15/08/99 ریاست محترم جمهور به آن سازمان جهت اجرا ابلاغ گردیده است، دستور فرمایید؛ مبادی ذیربط با قید فوریت ضمن ابلاغ این نامه به کلیه دستگاه اجرایی موضوع ماده2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در بستر سامانه کارمند ایران نیز اقدامات لازم برای اختصاص شماره مستخدم رسمی و همچنین تخصیص پست سازمانی بلاتصدی توسط دستگاه های اجرایی برای ایثارگران مشمول طرح صورت پذیرد.

مشمولان ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران :
جانبازان و آزادگان

فرزندان و همسران شهداء و جانبازان ٪۲۵ و بالاتر

فرزندان و همسران آزادگان بالای یک سال اسارت

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها و همسر و فرزندان آنان

فرزندان جانبازان زیر ٪۲۵

آزادگان زیر یک سال اسارت

خواهران و برادران شهداء

مدت زمان حاکمیت قانون برنامه پنجساله پنجم: از تاریخ 01/01/1390 تا تاریخ 28/12/1395
تمامی ایثارگران مندرج در بند 1 که با هر عنوانی غیر از عنوان رسمی در دستگاه‌های اجرایی در طول مدت زمان فوق مشغول به کار گردیده اند شامل طرح تبدیل وضعیت می گردند.
گفتنی است به استناد تبصره 3 بند و ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه با متخلفین از اجرای این قانون مطابق قوانین و مقررات مربوط رفتار می‌شود.

شایان ذکر است که در پایان نامه‌ی ارسالی "پیام امام خمینی(ره) به مناسبت روز پاسدار 26/3/59" قید گردد:

 «لازم است عموم دستگاه‌های اجرایی اموری را که‏‎ ‎‏مربوط به شهدا و خانواده‌ی آنان و معلولین و مصدومین است با‏‎ ‎‏کمال سرعت عمل نموده و تسهیلات لازم را در مورد آنان معمول‏‎ ‎‏دارند؛ که اینان بر ما و ملت شریف حق بسیار بزرگی دارند و اگر‏‎ ‎‏معلوم شود که کسانی در بعضی از ادارات و وزارتخانه ها برای‏‎ ‎‏اجرای امور شهدای انقلاب و خانوادۀ آنها اشکال تراشی می‌کنند، به عنوان ضد انقلاب باید مورد تعقیب واقع شوند.

با تشکر از جناب صیاد قبادی
ایثارگران پیگیر این قانون باشید از طریق دفتر جناب آقای اوحدی در ستاد کل تهران شماره تماس : مخابرات ستاد کل {02183232238}