تاریخ : 1399,جمعه 07 آذر18:14
کد خبر : 79122 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

پیام شلیک موشک «قدس ۲» به پایتخت اقتصادی عربستان چه بود؟

اتمام حجت مقاومت با «نتانیاهو و محمد بن سلمان» با قدرت‌نمایی انصارالله+عکس



 

آرامکو عربستان یمن

آمریکایی‌ها جنگ روانی جدیدی را با خبر حمله نظامی محدود به مراکز هسته‌ای ایران به راه انداختند اما جبهه مقاومت پاسخ این تحرکات را همزمان با سفر مخفیانه نتانیاهو به عربستان سعودی در میدان نبرد داد.

سرویس جهان مشرق؛ بامداد روز دوشنبه (سوم آذرماه) یگان موشکی جنبش مقاومت انصارالله یک فروند موشک کروز جدید «قدس ۲» را به سمت خاک عربستان شلیک کرد تا وعده و هشدار چند روز قبل مقامات یمنی مبنی بر هدف قرار دادن تاسیسات سعودی ها را عملی کند. {در روزهای گذشته نیروهای یمنی از شرکت‌های خارجی خواسته بودند هرچه سریع‌ تر عربستان را ترک کنند تا از حملات احتمالی در امان بمانند. }

موشک قدس ۲ با دقت کامل و به صورت دقیق از عمق خاک یمن شلیک و از سامانه های دفاع هوایی (پاتریوت آمریکایی) عبور و به هدف پیش بینی شده در تاسیسات نفتی آرامکو در شهر ساحلی «جده»، پایتخت اقتصادی عربستان گه از نقطه صفر مرزی یمن ۶۵۰ کیلومتر فاصله دارد، اصابت کرد و ریاض را بار دیگر در شوک فرو برد.

در این حمله موشکی غافلگیرانه که از عمق خاک یمن انجام شد، یکی از مراکز توزیع سوخت تاسیسات نفتی آرامکو شهر جده (در نزدیکی فرودگاه ملک عبدالعزیز) که حداقل ۱۲۰هزار بشکه نفت ظرفیت دارد هدف قرار گرفت و متحمل خسارت های سنگینی شد.

براساس اطلاعات منتشر شده، تاسیساتی که در این حمله دقیق موشکی هدف قرار گرفت یکی از سه ایستگاه توزیع فرآورده های نفتی به جده، مکه و منطقه الباحه بوده و مرکزی بسیار مهم و راهبردی در تاسیسات نفتی آرامکو به شمار می آید و نشان می دهد صنعاء گزینه حساب شده ای را برای انهدام انتخاب کرده است.

عملیات موشکی نیروهای یمنی همزمان با سفر مخفیانه نخست وزیر و رئیس سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی به عربستان و دیدار با ولیعهد سعودی صورت گرفت و در این نشست محرمانه که حداقل ۵ ساعت به طول انجامید وزیر امور خارجه آمریکا نیز حضور داشت.

به گفته منابع میدانی، نخست وریر رژیم صهیونیستی برای شرکت در این نشست در منطقه ساحلی «نیوم» در شمال غرب عربستان از هواپیمای اختصاصی «یودی انگل»، تاجر صهیونیست استفاده کرد که پیشتر هم برای حضور در همایش های تجاری در خاک عربستان فرود آمده بود.

مقامات سیاسی و نظامی یمن در ساعات گذشته اعلام کردند یکی از عوامل حمله موشکی به تاسیسات نفتی آرامکو پاسخ به ادامه حملات هوایی و محاصره یمن توسط سعودی ها و واکنش ضد روند عادی سازی روابط با صهیونیست ها بود و این عملیات ها متوقف نمی شود.

شخصیت های مسئول در دولت نجات ملی یمن تاکید کردند که آرمان ملت فلسطین قابل معامله نیست و یکی از اهداف اصلی این عملیات پیام به نتانیاهو بود که متوجه شود موشک های قدس ۲ قابلیت رسیدن به عمق سرزمین های اشغالی را دارا هستند و صنعاء هیچ واهمه ای از درگیری ندارد.

حمله موشکی به تاسیسات نفتی شهر جده که حاصل توانمندی متخصصان صنایع نظامی داخلی یمن است، پیام روشن دیگری هم داشت که قدرت نظامی یمن بر مدار افزایش قرار گرفته و ادامه این شرایط توازن قدرت را به سود صنعاء تغییر خواهد داد و ائتلاف غربی - عبری - عربی علیه ملت یمن فرو پاشیده است.

از سویی دیگر، برخی تحلیلگران سیاسی معتقد هستند این عملیات موفقیت آمیز همزمان با برگزاری نشست سه جانبه میان «محمد بن سلبمان، مایک پمپوء و بنیامین نتانیاهو» پیغام واضح و قدرتمند به ریاض بود که برای نجات خود بر روی رژیم صهیونیستی حساب باز نکند چرا که نمی تواند از تغییر موازنه قدرت در منطقه جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، حمله دقیق موشکی بامداد دوشنبه یمنی ها همزمان با دیدار سه جانبه آمریکایی ها، سعودی ها و صهیونیست ها پیام شفافی هم از سوی جبهه مقاومت به مثلث ائتلاف غربی - عبری - عربی بود که فکر ماجراجویی جدید را در ذهن خود راه ندهد چرا که با واکنش بی سابقه ای مواجه خواهد شد که از تصور آنان خارج است.

نباید فراموش کرد در روزهای گذشته نیز رزمندگان مقاومت فلسطین چندین موشک را به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کردند و عبور این موشک از سامانه های دفاع هوایی پیامی آشکار به رژیم صهیونیستی و متحدانش بود که در محاسبات دچار اشتباه نشوند.

در مجموع حملات دقیق و حساب شده موشکی به عربستان و فلسطین اشغالی که با ناتوانی سامانه های دفاع هوایی پاتریوت و گنبد آهنین همراه شد چند نکته مهم را به طرف مقابل یادآوری می‌کند از جمله این که دستان رزمندگان جبهه مقاومت در منطقه بر روی ماشه قرار دارد و با دستورهایی که دریافت کرده اند بیش از پیش آماده برای پاسخ به هر سناریویی هستند و در صورت هرگونه خظایی پاسخ فراتر از پیش بینی ها است و آنان دیگر تمام کننده نبرد نیستند و جبهه مقاومت پایان درگیری ها را تعیین می کند.

ائتلاف غربی - عبری - عربی که با اهرم رسانه و جنگ روانی (مانور بر روی خبر تلاش واشنگتن برای بررسی یک حمله محدود نظامی به تاسیسات هسته ای ایران، رزمایش ارتش رژیم صهیونیستی، اعزام بمب افکن های آمریکایی به غرب آسیا، تغییر سیاست سعودی در مقابل دولت ترکیه، بزرگنمایی سفر پمپو به منطقه و ... که ارزش پاسخ رسانه ای ندارند) به دنبال ارزیابی شرایط بود و با پاسخی که از صنعاء و غزه دریافت کرد و همزمان ناکارآمدی سیتم های دفاعی خود را مشاهد کرد به این نتیجه رسید جبهه مقاومت در منطقه به سلاح های پیشرفته مجهز و برای قدرت نمایی آماده است.

جبهه مقاومت با سیگنال های که در روزهای گذشته فرستاده به سرکرده های رژیم های مرتجع منطقه به خوبی فهماند که اگر قصدی برای هرگونه ماجراجویی داشته باشند منافع حیاتی شان در کمترین زمان ممکن هدف قرار خواهد گرفت و به طور کامل فلج می شوند و این خسارت ها غیر قابل جبران است.

از سویی دیگر، برای کسانی که در منطقه اهل حساب و کتاب هستند و تحولات میدانی روزهای گذشته را به دقت رصد کرده اند مشخص شده وقتی سامانه های دفاعی آمریگایی ها و صهیونیست ها نمی توانند در برابر شلیک محدود موشکی واکنش نشان دهند چگونه قرار است در یک جنگ فراگیر عمل کنند و همین مسئله آنان را به این نتیجه رسانده که با تعقل رفتار کنند چرا که می دانند در یک جنگ با دامنه بزرگتر چه اتفاقی خواهد افتاد.

به گزارش مشرق، تحرکات اخیر ائتلاف غربی - عبری - عربی برای ایران موضوع جدیدی نیست چرا که در تهران همه تمهیدات با راهبرد «مقاومت فعال» برای پاسخ به هر سناریویی اندیشیده شده و تحولات روزهای گذشته بیشتر نشان دهنده دستپاچگی سعودی ها و صهیونیست ها است و باخت ترامپ نیز آنان را سردرگم تر کرده و در تلاش هستند در فرصت باقی مانده از شکست فرار کنند.