تاریخ : 1399,چهارشنبه 12 آذر15:20
کد خبر : 79186 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

شکوائیه‌ی جانسوز یک دختر شهید اهل قزوین

انصاف است در بنیاد با فرزند شهید اینگونه رفتار کنند؟!


انصاف است در بنیاد با فرزند شهید اینگونه رفتار کنند؟!

کسی چه می‌داند پدر خانواده که می‌رود، چه آسیبی به بچه‌هایش می‌رسد؛ و فقط خدا می‌داند کسانی که به جنگ رفتند و جان عزیزشان را...

فاش نیوز - سلام و عرض ادب، وقت بخیر، اینجانب دختر شهیدی از قزوین هستم و مدرک کارشناسی ارشد مشاوره خانواده دارم. البته این مطلب را گفتم برای اینکه بگویم آدم کم سوادی نیستم و به قانون هرجایی احترام می‌گذارم. علت اینکه به فاش نیوز پیام ارسال کردم خواستم سنگ صبورم باشید و بدانید چه بر سر فرزندان شهدا می‌آورند.

بنده ده سال بیشتر نداشتم که پدرم در والفجر هشت (فاو)سال ۶۴‌‌ به شهادت رسیدند و مادر با کلی سختی و مشقت، شش بچه را بزرگ کردند؛ برادر کوچکترم یک سال هم نداشت.
حدود دو هفته پیش ۹۹/۸/۲۲ مادر براثر بیماری کرونا به رحمت خدا رفتند و ما برای گرفتن قبر در مزار شهدا به بنیاد شهید مراجعه کردیم که با توهین معاون بنیاد مواجه شدیم؛ با این عنوان که همسران شهدایی که ازدواج کردند و همسر دارند امتیاز ندارند؛ در حالی‌که مادر بنده در ازدواج دوم فقط یک ماه بودند و طلاق گرفتند و همواره تنها بودند و اگر بنده جهت تعویض شناسنامه‌ی ایشان به ثبت احوال مراجعه می‌کردم نام همسر دوم ایشان با توجه به طلاق حذف می‌شد؛ که ای کاش اینکار را انجام می‌دادم.

بنده در بنیاد معترض شدم که چه کسی این قانون را گذاشته؛ مگر روزی که پدران ماجنگ می‌رفتند امتیازبندی بود که الان همسر شهدا را امتیازبندی می‌کنند و این یک توهین بزرگ به خانواده‌ی شهدا است. کجای ازدواج به لحاظ شرعی و عرفی و قانونی مشکل دارد که اینگونه رفتار می‌کنند؛ و معاون بنیاد گفتند که این قانون را هیأت امنا در نظر گرفته‌اند،....

چرا باید هیأت امنا برای مزار شهدا و همسران شهدا تصمیم بگیرد؟ آیا این درست است؟ این در حالی است که هستند همسران شهدایی که عقد موقت کرده‌اند و در شناسنامه‌ی آنها ثبت نشده و آنها هیچ مشکلی ندارند. بنده درخواست کردم که یکی از اعضای هیأت امنا یا فردی که چنین قانونی گذاشته تشریف بیاورند؛ که آنها با رئیس حراست بنیاد و با ۱۱۰تماس گرفتند و پلیس آمد که خود پلیس هم بعد از شنیدن صحبت‌های بنده شرمنده شدند و آنجا را ترک کردند.

این انصاف است که در بنیاد با فرزند شهید اینگونه رفتار کنند؟! پس از مردم عوام چه انتظاری می‌توان داشت که سهمیه‌ها را چماق کرده و بر سر ما می‌کوبند.
بنده به‌شخصه حاضرم اگر ما سهمیه‌ای داریم یا هر آنچه که در زندگی‌ام هست، حتی جانم را بدهم که فقط یک لحظه وجود مبارک پدرم کنارم باشد. کسی چه می‌داند ما با بی‌پدری و افسردگی مادر چگونه بزرگ شدیم؟! کسی چه می‌داند پدر خانواده که می‌رود، چه آسیبی به بچه‌هایش می‌رسد؛ و فقط خدا می‌داند کسانی که به جنگ رفتند و جان عزیزشان را کف دستشان گرفتند و فراموش کردند که فرزندی دارند، نه به فکر قبر بودند، نه مال دنیا؛ که امروز در بنیاد گردن کج می‌کنند و می‌گویند ما شرمنده شما و شهداییم! به حق فاطمه‌ی زهرا در این دنیا و آخرت همواره شرمنده باشید که فکر می‌کنید همیشه پشت میز ریاست و معاونت می‌نشینید و فکر می‌کنید همیشه زنده‌اید. یک روز هم نوبت شما و عزیزانتان می‌رسد که در این قبرها بخوابید.

بنده پوزش می‌خواهم که وقت شما را می‌گیرم؛ ولی مطمئنم این مشکل تعداد زیادی از همسران و فرزندان شهداست که خواستم با شما مطرح کنم. پیشاپیش از حسن توجه شما کمال تشکر را دارم و اجر شما با سیدالشهدا.

| فاطمه ایزدیار (فرزند معزز شهید)