تاریخ : 1399,چهارشنبه 12 آذر14:07
کد خبر : 79239 - سرویس خبری : سلامت

جانبازان نیرو‌های مسلح تحت پوشش خدمات فیزیوتراپی



«احمد موذن‌زاده» رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران از امضای تفاهم‌نامه بین این انجمن و سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه جانبازان، معلولان و مددجویان نیرو‌های مسلح تحت پوشش خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی قرار می‌گیرند.

وی افزود: در همین راستا، تبادلات علمی و پژوهشی و امکانات دانشی و مهارت‌های مورد نظر در انجمن علمی فیزیوتراپی ایران و سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح، به اشتراک گذاشته می‌شود.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران ادامه داد: سعی می‌کنیم اطلاعات علمی و فنی را با هم تبادل کنیم، در این مورد بحث طراحی کاربرگ‌های مربوط به خدمات فیزیوتراپی و تعریف بسته خدمات پایه و تکمیلی رشته فیزیوتراپی و توانبخشی در چارچوب مقررات و همچنین ایجاد تسهیل در ارایه مطلوب خدمات فیزیوتراپی به بیمه‌شدگان نیرو‌های مسلح در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.

موذن‌زاده تصریح کرد: به همین منظور چک لیست‌های نظارتی سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح با همکاری انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، به‌روز می‌شود و یک چک لیست نظارتی با لحاظ کردن ضرایب علمی و دقیق برای اولین بار جهت نظارت بر مراکز فیزیوتراپی در نظر گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین بحث خود اظهاری بیماران مطرح است که ما کمک می‌کنیم تا به نحو مناسب در رابطه با کیفیت و نحوه اثربخشی و رضایت‌مندی بیمه شدگان از خدمات فیزیوتراپی، مد نظر قرار گیرد و یکی دیگر از موارد این تفاهم نامه، درمان در منزل است که با ارائه و تهیه بسته خدمات فیزیوتراپی به بیمه‌شدگان نیرو‌های مسلح این خدمات ارزشمند در منزل ارائه می‌شود.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران تاکید کرد: تصویب ضوابط و نحوه ارایه خدمات توانبخشی معلولین، جانبازان و مددجویان در قالب توانبخشی مبتنی بر جامعه یکی دیگر از مفاد این تفاهم‌نامه بوده و تعیین ضرایب ریالی برای ارائه خدمات فیزیوتراپی در مراکز طرف قرارداد و میزان فرانشیز بیمه‌شدگان، به‌منظور کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب بیماران، بخش دیگری از مفاد این تفاهم‌نامه است.

موذن‌زاده همچنین اظهار داشت: هدف ما ارایه تمامی خدمات که شامل ثبت نسخه و تشکیل پرونده و درمان‌های تخصصی است و کاملاً به صورت اتوماسیون بوده به نحوی که هیچ نیازی به مراجعه حضوری بیمه‌شدگان به دفاتر سازمان در سطح کشور نباشد و نقطه آخر همکاری مشترک ادارات استانی این سازمان با شعب استانی انجمن در جهت ارزشیابی و نظارت مراکز فیزیوتراپی است.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: تلاش می‌کنیم ارائه خدمات فیزیوتراپی به بیمه‌شدگان این سازمان با رعایت تمامی نکات علمی و فنی و حرفه‌ای و بالاترین استاندارد‌های رضایتمندی باشد.

وی تصریح کرد: سعی می‌کنیم ارایه خدمات به بیمه‌شدگان نیرو‌های مسلح که مشمول بیمه پایه و تکمیلی هستند، با پایین‌ترین پرداخت هزینه از جیب بیمار و پوشش کامل‌تر بیمه‌ای همراه با رعایت استاندارد‌ها و پروتکل‌های درمانی ارائه شود.

موذن‌زاده تأکید کرد: این نوع همکاری‌ها می‌تواند منجر به تعامل سازنده بین انجمن علمی فیزیوتراپی و سازمان‌های بیمه‌گر گشته و برای اولین بار در کشور موفق به امضای چنین تفاهم‌نامه جامع و کاملی با بیمه نیرو‌های مسلح (ساخد) شده‌ایم که از رویکرد مدیریت این سازمان است.

بر اساس این گزارش، در ایران به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک فیزیوتراپیست است و به‌طور کلی در کشور هفت هزار فیزیوتراپیست وجود دارد.