تاریخ : 1399,سه شنبه 18 آذر16:19
کد خبر : 79422 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

هم وزنی مدت رزمندگی و درصد



رزمندگان و جانبازان زیر25% - زمینه های قانونی که به موجب آنها "مدت رزمندگی با درصد جانبازی" هم وزن دیده شده اند، به شرح زیر است:
-  قانون گذار از سال 88 به این نتیجه رسیده است که مدت خدمت داوطلبانه در جبهه، امتیازی معادل با جانبازی دارد و در مورد رزمندگان شاغل در سازمان های دولتی براساس تبصره 2 جدول ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری این امتیاز در حال اجراست.  
-  قانون گذار در طرح کسر خدمت سربازی به این نتیجه رسیده است که به ازای هر ماه حضور در جبهه و یا هر درصد جانبازی، 12 روز از خدمت فرزندان ایثارگران کسر کند.
-  در ماده 21 آیین نامه نحوه تعیین درصد جانبازی؛ قانون گذار به تناسب مدت اسارات آزادگان، درصد جانبازی تعیین کرده است (که برای سال اول اسارت دوازده درصد و از سال دوم به بعد هر سال چهار درصد یا هر سه ماه یک درصد اضافه شده)
 -  قانون گذار امتیازات جانبازان 50 درصد را به همه فرزندان شهدا تسری داده است.
-   هم اکنون جانبازان زیر 25درصد، پس از فوت جانباز 25% محسوب می شوند.
-  هم اکنون خانواده های جانبازان 70درصد پس از فوت جانباز، از امتیاز خانواده شهدا بهره مند می شوند.

 لذا شایسته است همه رزمندگان و جانبازان زیر25 درصد هم تا زمانی که زنده هستند، تکریم و حمایت شوند.
و حق بدیهی همه جانبازان کم درصد و رزمندگان این است که طرح دکتر رضایی مبنی بر تسری همه امتیازات جانبازان 25درصد به جانبازان زیر 25% و همچنین به ازای مدت حضور در جبهه، درصد جانبازی تا 25 درصد تعیین و در اسرع وقت به تصویب برسد.
تا در زمان تهیه قانون بودجه سال 1400پیش بینی های لازم انجام شود.

 همچنین (تصویب نامه شماره ۱۶۱۷۹۴/ت۵۴۷۰۴ه مورخ20/12/98) هیات وزیران موضوع از کارافتادگی جانبازان نیاز به بازنگری فوری و اصلاح  متناسب با سایر قوانین مصوب دارد (متاسفانه اصلا مدت حضور در جبهه در جدول مربوطه امتیاز مناسبی ندارد)

با تجدید سپاس جمعی از رزمندگان و جانبازان زیر25%