تاریخ : 1399,چهارشنبه 19 آذر14:24
کد خبر : 79438 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

جزئیات عملیات سرنوشت ساز رزمندگان یمنی در استان الجوف و صعده

آزادی شهر راهبردی «نجران» عربستان در دستور کار صنعا+عکس



یمنی.jpg

نیروهای یمنی عملیات جدیدی را در شمال غرب استان الجوف و شمال شرق صعده آغاز کرده اند و با پاکسازی مناطق اشغالی در تلاش هستند خود را به عمق خاک سعودی برسانند و شهر نجران عربستان را به کنترل دربیاورند.

رزمندگان یمنی همزمان با پیشروی در محور شمال غرب استان مارب (بخش های رغوان و مدغل) و تلاش برای نزدیک شدن به شهر مارب (مهم ترین پایگاه سعودی در مرکز یمن) عملیات جدیدی را علیه عناصر ائتلاف سعودی در شمال غرب استان الجوف ترتیب دادند.

یک منبع میدانی که تحولات را در محور شمال غرب استان الجوف دنبال می کند به جزئیات این عملیات اشاره کرد و گفت: رزمندگان عملیات را در شمال غرب بخش «خب و الشعف» و نزدیکی مرزهای مشترک با استان صعده (مهم ترین پایگاه انصارالله در یمن) و استان نجران عربستان آغاز کردند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای یمنی حملات گسترده را از محور کوه «فرع التومه» و مناطق حومه به سمت مناطق شمال غربی و شمالی حومه کوه «الظهره» انجام دادند و موفق شدند بخشی از نقاط اشغالی منطقه شامل چند ارتفاع و بلندی را به کنترل دربیاورند.

این منبع میدانی با بیان این که عملیات رزمندگان یمنی در این محور حدود ۶ ساعت به طول انجامید، افزود: در جریان درگیری ها و بازپس گیری مناطق اشغالی در محور شمال غرب بخش «خب و الشعف»، دهها نن از نیروهای ائتلاف کشته و زخمی شدند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای یمنی در جریان عملیات غافلگیرانه در این محور موفق شدد مقادیری از تجهیزات نظامی را به غنیمت بگیرند و سایر عناصر ائتلاف سعودی را از منطقه متواری کنند.

به گزارش مشرق، هدف اصلی نیروهای یمنی از انجام این عملیات، نزدیک شدن به مرزهای استان نجران عربستان و پاکسازی بخش بیشتری از شمال غرب استان الجوف به ویژه آماده شدن برای باز پسگیری کامل منطقه راهبردی «الیتمه» است.

با پاکسازی کامل منطقه «الیتمه»، مهم ترین پایگاه در اشغال سعودی ها در شمال غرب استان الجوف آزاد خواهد شد و از سویی دیگر بخش دیگری از جاده راهبردی «البقع - الحزم» از اشغال خارج می شود و به کنترل نیروهای یمنی درمی آید؛ در حال حاضر مناطق «الظهره، القوایم، وادی القعیف و... » در این محدوده در تصرف عناصر ائتلاف سعودی هستند.

همزمان با عملیات در محور شمال غرب استان الجوف، از شمال شرق استان صعده خبر می رسد، رزمندگان یمنی عملیات جدیدی را در محور «السدیس» در نزدیکی مرز استان نجران عربستان علیه نیروهای ائتاف سعودی ترتیب دادند.

نیروهای یمنی در جریان عملیات در این محور مهم و حساس مواضع و تجمع عناصر ائتلاف سعودی را هدف قرار دادند و ده ها تن از آنان کشته و زخمی کردند؛ منطقه راهبردی السدیس در شمال استان صعده حدود ۸ کیلومتر با شهر نجران عربستان فاصله دارد.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی با به سرانجام رساندن عملیات در شمال شرق استان صعده و نزدیکی مرزهای مشترک عربستان در تلاش هستند موازنه قدرت را به سود خود تغییر دهند و ریاض را در موقیعت ضعف قبار دهند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی با ادامه پیشروی ها در مناطق مرزی درصدد هستند در عمق خاک عربستان بیشتر از گذشته نفوذ کنند تا رژیم سعودی مجبور شود محاصره یمن و حملات هوایی را متوقف و همچنین شهر مارب را تخلیه کند.

رزمندگان یمنی در مجموع با پاکسازی مناطق اشغالی شمال غرب استان الجوف (الیتمه، کوه حشیفا، غریمیل، کوه داب و ...) و شمال شرق استان صعده (البقع، السدیس، پایگاه طیبه الاسم، وادی فرح، گذرگاه مرزی الخضراء و ...) قصد دارند خود را از این دو محور به مرزهای استان نجران عربستان برسانند.
 

به گزارش مشرق، رسیدن نیروهای یمنی به مرزهای استان نجران به معنای آغاز عملیات نهایی برای سیطره بر شهر راهبردی نجران در جنوب عربستان است؛ با پاکسازی این مناطق فاصله نیروهای یمنی از شمال غرب استان الجوف و شمال شرق استان صعده با شهر نجران به ترتیب به۳۵ و ۷ کیلومتر کاهش می یابد.