تاریخ : 1399,سه شنبه 25 آذر13:50
کد خبر : 79527 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

برای احقاق حقوق جانبازان شیمیایی

دستگاه قضایی باید به دادگاه لاهه شکایت کند


دستگاه قضایی باید به دادگاه لاهه شکایت کند

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از ارائه‌ی پیشنهاداتی برای جامعه‌ی ایثارگران در بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد و یادآور شد که در لایحه‌ی بودجه ۱۴۰۰ پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت معیشتی و...

فاش نیوز - نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس خواستار شکایت دستگاه قضایی به دادگاه برای احقاق حقوق جانبازان شیمیایی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما، در خصوص آخرین وضعیت پیگیری حقوقی جانبازان شیمیایی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در مورد جانبازان شیمیایی، ما از دستگاه قضایی خواسته‌ایم که در دادگاه لاهه اعلام شکایت کند و پیگیر مطالبات حقوق جانبازان شیمیایی، بویژه از کشورهایی که در دوران جنگ امکانات و محموله های شیمیایی را در اختیار رژیم بعث قرار داده بودند شود؛ چرا که آنها باید خسارات جانبازان ما را پرداخت کنند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی متذکر شد: به نظر من این موضوع باید بجد از سوی مسئولان دنبال شود و این وظیفه‌ی قوه قضائیه و البته در کنار آن بنیاد شهید و امور ایثارگران است که بایستی واحد حقوقی خود را فعال کنند تا این موضوع به طور جدی پیگیری شود و ما هم در مجلس حمایت می کنیم.

نماینده کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درکمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس در بخش دیگری از سخنان خود از ارائه‌ی پیشنهاداتی برای جامعه‌ی ایثارگران در بودجه سال 1400 خبر داد و یادآور شد که در لایحه‌ی بودجه 1400 پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت معیشتی و رفع مشکلات ایثارگران ارائه کرده‌ایم که امیدواریم در صحن مجلس تصویب شود.

نماینده مردم اراک در پایان خاطرنشان کرد: این پیشنهادات در مورد خانواده و فرزندان ایثارگران است و سایر پیشنهادات شامل موارد متعددی است که از جمله آن رزمندگانی که مدت زمانی در جبهه بوده‌اند وحتی اگر جانباز نشده‌اند باید درصد جانبازی برای انها لحاظ شود.

پایان