تاریخ : 1399,شنبه 29 آذر19:25
کد خبر : 79611 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

قانون تبدیل وضعیت ایثارگران لازم الاجرا است



 اینجانب در دوره سربازی در تهران در پادگان خاتم الاوصیا از دست همرزمم از ناحیه شکم مورد اصابت دو تیر قرار گرفتم و از خدمت معاف شدم. ابتدا تحت پوشش بنیاد جانبازان با 39درصد از کار افتادگی جانباز محسوب شدم ولی بعدها بنیاد بدلیل تیرخوردگی از دست همرزمم مرا مشمول جانبازی ندانست و پرونده ام بسته شد. بعدها که استخدام دولت شده و کارمند شدم بعد از سالیان متمادی بخاطر برخورداری از مزایای جانبازی جهت بهرمندی فرزندانم به سپاه مراجعه و خواستار برقراری مزایای جانبازی شدم. ولی ترتیب اثری داده نشد و باز بی خیال شدم بعد از چند سال متوجه شدم از سال 1390 از طرف تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) بعنوان قیود خدمتی ماهیانه مقرری واریز می شود. همچنین متوجه شدم که کمیسیون سپاه برای من پرونده تشکیل و بعنوان معلول جنگی تحت پوشش سپاه قرار گرفته ام. آیا این حقوق با توجه به اینکه من کارمند دولت بوده و در حال حاضر شاغل و حقوق کارمندی دریافت می کنم منافات و ایراد قانونی ندارد وبعد از بازنشستگی از دولت دریافت دو حقوق ماهانه مشکل نخواهد بود؟

- با توجه به شرایط خاص شما دریافت این مقرری قانونی و منافاتی ندارد.

 

 

در خصوص استفساریه تبدیل وضعیت ایثارگران پیگیر شوید. سازمان اداری و استخدامی طی بخشنامه ای به کلیه ارگان ها عبارت نیروی های ایثارگر شرکتی رو حذف کرده است و سازمان ها از ما مدارک تحویل نمی گیرند. می گویند نیروی شرکتی شامل این قانون نمی شود .

- متاسفانه دیوان عدالت اداری با تفسیر به رای خود از قانون باعث شده است که سازکان امور اداری و استخدامی کشور مانع از اجرای استفساریه شود. این در حالی است که با دستور صریح رییس جمهور قانون تبدیل وضعیت ایثارگران لازم الاجرا است.