تاریخ : 1399,سه شنبه 09 دي17:10
کد خبر : 79681 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نشست فراکسیون ایثارگران با جهانگیری و قالیباف


نشست فراکسیون ایثارگران با جهانگیری و قالیباف

سخنگوی فراکسیون شاهد مجلس از پیگیری مسائل ایثارگران در دیدار با معاون رییس جمهور و رییس مجلس خبر داد...

فاش نیوز -  سخنگوی فراکسیون شاهد مجلس از پیگیری مسائل ایثارگران در دیدار با معاون رییس جمهور و رییس مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد مهدی مفتح، نماینده ایثارگر مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی جلسه‌ی علنی، با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون فرزندان شهدا(شاهد) با اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور و قالیباف، رییس مجلس یازدهم در هفته جاری اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی خانم محمودی، رییس فراکسیون شاهد و در جهت رفع مشکلات جامعه‌ی ایثارگری در روز سه شنبه (امروز) شاهد نشستی با معاون رییس جمهور خواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: اگر چه در هر دوره‌ای برگزاری این‌گونه جلسات را داشتیم و بیشتر از این هم بوده است، اما به دلیل شرایط کرونایی کشور، متاسفانه تاکنون از برگزای چنین نشست‌هایی محروم بوده‌ایم. اگر چه امیدواریم دیدارهای بیشتری با دولتمردان داشته باشیم؛ بر این اساس بعد از ظهر امروز قرار است با آقای جهانگیری ملاقاتی داشته باشیم که در این نشست آقایان انصاری، رییس سازمان امور اداری و استخدامی و اوحدی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور خواهند داشت؛ تا فرزندان شاهد در این دو جلسه بتوانند مسائل و مشکلات جامعه‌ی ایثارگری را مطرح کنند.

مفتح در خصوص لحاظ ضروریات مورد لزوم جامعه‌ی ایثارگری در لایحه‌ی بودحه‌ی سال1400 تاکید کرد: ما در برنامه‌ی ششم توسعه احکام بسیار خوبی را در خصوص ایثارگران داریم. به نظر من اولین خواسته‌ی ما باید این باشد که منابع مالی آنچه که در برنامه ششم توسعه تصویب شده است در بودجه‌ی سالیانه اعمال و اجرا شود.

نماینده‌ی اداوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در برنامه‌ی ششم توسعه یک حکم و ماده‌ای داریم که این احکام به شرطی لازم الاجرا است که منابع مالی آن دیده شود متذکر شد: اولین خواسته‌ی ما از دوستان در کمیسیون تلفیق این است که منابع مالی مربوط به ایثارگران که در برنامه ششم توسعه مصوب شده است را ببینند؛ تا احکام قابلیت اجرا پیدا کند و اگر موارد دیگری نیاز بود می‌توان آنها را در کمیبسون اضافه کرد.

پایان