تاریخ : 1399,چهارشنبه 03 دي12:12
کد خبر : 79709 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

فعالیت‌های فرهنگی مرکز ثقل برنامه‌های بنیاد شهید



معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی جوهر و مرکز ثقل همه فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
 
فعالیت‌های فرهنگی مرکز ثقل برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است

مهندس سعید اوحدی روز سه‌شنبه 2 دی ماه در حاشیه بازدید از معاونت فرهنگی و آموزشی و اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع مدیران این بخش‌ها گفت: فعالیت‌های فرهنگی در بنیاد جوهر و مرکز ثقل همه فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
معاون رییس جمهور در ادامه به دو رسالت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: یکی از رسالت‌های بنیاد، خدمات رسانی به ایثارگران مانند تأمین مسکن و اشتغال است اما رسالت بسیار سنگین و ذاتی بنیاد که 75 درصد اساسنامه بنیاد را تشکیل می‌دهد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فعالیت‌های فرهنگی است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت ایثارگونه کادر درمان کشور را برخاسته از فرهنگ ایثار و شهادت در کشور خواند و گفت: امروز رسالت بزرگ ترویج این فرهنگ عظیم و غنی بر عهده ما است و جا دارد که ما با استفاده از ظرفیت‌های عظیمی که در اختیار داریم و از طریق سایت‌های اطلاع رسانی بنیاد و دیگر ظرفیت‌های موجود روایت‌گر این فرهنگ باشیم.
 اوحدی ضمن اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی و سه کلیدواژه مهم «خودسازی، جامعه پردازی و رسیدن به تمدن اسلامی»، عنوان کرد: اعتقاد داریم که محقق شدن این سه کلید واژه مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فقط و فقط از مسیر و بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امکان‌پذیر است و امانت بزرگ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برعهده ما گذاشته شده است.
 وی مرکز اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران را یک گنجینه بسیار غنی در حوزه فرهنگی خواند و اضافه کرد: این مرکز خود یک ثروت و گنجینه عظیم است که هر بخش از آن می‌تواند تحول‌آفرین باشد. بخش انتشارات و کتاب، سایت‌های اطلاع‌رسانی، حوزه‌های آموزشی، بخش فرهنگی و تبلیغات که کنگره‌ها و یادواره‌های ماندگاری برگزار کرده و بخش هنری که ظرفیت تولید آثار هنری، فیلم و ... را دارد و دیگر زیرمجموعه‌های معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد دارای ظرفیت‌های بسیار عظیمی هستند که باید از این ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره‌برداری کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم خدمت به شهدا و ایثارگران و خانواده ایشان را گنجینه و ثروت عظیم الهی خواند و افزود: توفیقی که خداوند در مقام یک مسئولیت یا وظیفه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به ما داده است، یک جایگاه مادی نیست بلکه یک امانت سنگین بر گردن ما است که مراتبی دارد و باید تلاش کنیم قدر این نعمت و امانت بزرگ الهی را بدانیم.
سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست گفت: اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران افضل نهادها است، معاونت فرهنگی و آموزشی که وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بر عهده دارد، ویترین این نهاد است.
 سلیمانی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بخش‌های مختلف معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد، به‌ویژه در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: در بخش‌های مختلف هم‌افزایی خوبی صورت گرفت. در ساخت و ارائه برنامه‌های مختلف نگاه به کیفیت و کمیت مورد توجه قرار گرفت. همچنین در بحث مراسم‌ها نگاهمان را به استان‌ها معطوف کردیم که خروجی و نتیجه قابل‌قبولی هم داشت.
لازم به ذکر است در این نشست مدیران کل ادارات معاونت فرهنگی و آموزشی به‌صورت جداگانه گزارشی ارائه و برنامه‌های پیش روی حوزه‌های مختلف فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران را بیان کردند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای این برنامه از اداره کل اسناد و انتشارات، اداره کل امور هنری، اداره کل آموزش و اداره کل ورزشی و اردویی بازدید و با کارکنان آن‌ها گفت‌وگو و از اقدامات آنها تشکر کرد.
معاون رییس جمهور همچنین در بازدید از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران از انعکاس مناسب برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های بنیاد در رسانه‌ها تقدیر و تشکر کرد.


منبع : ایثار