تاریخ : 1399,پنجشنبه 04 دي14:40
کد خبر : 79748 - سرویس خبری : استان ها

مادرشهیدان «کارکوب زاده» و پدر شهید«غفار نوروزی»



مادرشهیدان کارکوب زاده آسمانی شد

مادرشهیدان کارکوب زاده آسمانی شد

مادرشهیدان عبدالجلیل، منصور و خلیل کارکوب زاده شب گذشته پس از یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

 به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی بنیاد شهید قم، مادر شهیدان کارکوب زاده  همسر رزمنده پاسدار "خداداد کارکوب زاده" و سه شهید و یک جانباز دوران دفاع مقدس بود که جان به جان آفرین تسلیم کرد.

پیکر مطهر این بانوی ایثارگر فردا جمعه در گلزار علی بن جعفر(ع) درجوار شهدای هشت سال دفاع مقدس آرام خواهد گرفت.

 مادر شهیدان کارکوب زاده درسفر مقام معظم رهبری به استان قم با نوشتن شعری برای معظم له، سفر ایشان را طولانی‌تر نمود  تا دیدار برای این والدین معظم شهید میسر شود. رهبر انقلاب در این دیدار می‌فرمایند: بنده به دلیل دیدار با شما بازگشتم به تهران را عقب‌تر انداختم.
وی سالها از همسر بیمارش پرستاری کرد و سرانجام بعد از دیدار با رهبر معظم انقلاب، پدر شهیدان خداداد کارکوب زاده در آبان ماه سال ۱۳۸۹ به رحمت ایزدی پیوست ،مادر همچنان با صلابت در مسیر شهدا به پاسداری از ارزش ها ادامه داد تا سرانجام شب گذشته بر اثر کهولت سن و بیماری، آسمانی شد.
خلیل کارکوب زاده در ۲۶ آبان ۱۳۵۹ در خرمشهر به شهادت رسید، هفت ماه بعد از شهادت خلیل، برادر بزرگترش عبدالجلیل به شهادت رسید و ۱۱ماه بعد منصور سومین شهید این خاندان ایثارگر شد. محمد رضا دیگر فرزند خانواده کارکوب زاده مدتی را در اسارت بعثی ها بود. وی از جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس است.

**********************

درگذشت پدر شهید جاویدالاثر گیلانی «غفار نوروزی»

حاج ربیع نوروزی پدر شهید جاویدالاثر «غفار نوروزی» در شهرستان رودبار به فرزند شهیدش پیوست.

یوسف حسن پور رئیس اداه بنیاد شهید و امور ایثارگران رودبار گفت: حاج ربیع نوروزی پدر شهید جاویدالاثر «غفار نوروزی» در سن 90سالگی در شهرستان رودبار، به دلیل کهولت سن، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

شهید غفار نوروزی سال45 در شهرستان رودبار متولد شد و فروردین سال65 در منطقه شرهانی به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامد.