تاریخ : 1399,شنبه 06 دي15:10
کد خبر : 79758 - سرویس خبری : اخبار

جوابیه روابط‌عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور به یک مطلب


جوابیه روابط‌عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور به یک مطلب

سازمان اداری و استخدامی کشور به یکی از مطالب منتشر شده در این پایگاه خبری ایثارگران، با عنوان «دولت امکان تصویب قوانین تصویبی مجلس را ندارد» جوابیه‌ای ارسال کرده است که...

فاش‌نیوز -  سازمان اداری و استخدامی کشور به یکی از مطالب منتشر شده در این پایگاه خبری ایثارگران، با عنوان « دولت امکان تصویب قوانین تصویبی مجلس را ندارد » جوابیه‌ای ارسال و توضیحاتی را در این خصوص ارائه داد.

متن کامل این جوابیه به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی

برادر ارجمند جناب آقای بهروز ساقی

صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول محترم پایگاه خبری فاش‌نیوز

با سلام و احترام؛

با توجه به واردآوردن اتهامی به سازمان اداری و استخدامی کشور از سوی آن پایگاه خبری در انتهای خبری با شناسه 79680 ‏- که اصل خبر برگرفته از گزارش خبرگزاری تسنیم از سخنان سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود مورخ شنبه 29 آذر 99 و بی‌ارتباط با اتهام وارده به این سازمان از سوی پایگاه خبری فاش‌نیوز است ‏- توضیحاتی در ادامه ارائه می‌شود که خواهشمند است به موجب ماده ۲۳ قانون مطبوعات نسبت به درج جوابیه در راستای ایضاح موضوع و تنویر افکار عمومی اقدام نمایید.

1. سازمان اداری و استخدامی کشور به عنوان یکی از واحدهای ستادی دولت، همواره خود را مکلف و مقید به اجرای قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی می‌داند. لذا در بحث قانون استفساریه بند «و» ماده (44) قانون برنامه پنجم توسعه که اخیراً به تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان رسیده است نیز اجرای قانون را برای خود فرض و تکلیف می‌داند. بدیهی است همانگونه که سخنگوی محترم شورای نگهبان نیز در نشست خبری مورخ شنبه 29 آذر 99 خود بیان کرده‌اند، تفسیر قوانین عادی مجلس از اختیارات خود مجلس شورای اسلامی است و این سازمان نیز هیچ‌گاه خود را در مقام تفسیر قوانین مصوب نمی‌داند و مطمئناً چنانچه ابهامی در مورد یک قانون مصوب مجلس داشته باشد، الزاماً آن را از طریق تقدیم لایحه استفساریه به مجلس شورای اسلامی توسط دولت، پیگیری می‌کند.

2. در بخشنامه صادره از سوی این سازمان در خصوص اجرایی‌کردن قانون استفساریه مذکور و بر اساس مفاد آن، کلیه کسانی که در دوره حاکمیت قانون برنامه پنجم توسعه کشور مشمول ماده (21) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بوده‌اند و به صورت غیررسمی در دستگاه‌های اجرایی به‌کارگیری یا استخدام شده‌اند، جهت تبدیل وضع مشخص شده‌اند. لذا، به نظر می‌رسد دیگران (از جمله آن پایگاه خبری) دنبال تفسیر دیگری از قانون هستند که در این مورد باید به مجلس شورای اسلامی مراجعه نمایند.