تاریخ : 1399,شنبه 06 دي14:45
کد خبر : 79759 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

تحلیل مستند جالب دیشب به نام غیر رسمی

جریان رسمی و غیررسمی تحریف به گِل نشست!


 جریان رسمی و غیررسمی تحریف به گِل نشست!

از یکی از علما و اساتید که خداوند به ایشان طول عمر با عزت عنایت کند پرسیدم، وقتی رفتید محضر رهبر معظم انقلاب، از او چه خواستید و چه پرسیدید...

محمد ادریسی

فاش‌نیوز -  با نشان دادن سبک مدیریت غیر رسمی در سطح کلان، ساختارجریان دنباله‌دار تحریف رسمی و غیر رسمی به گِل نشست و این روزها این جریان نارحت می‌شود که دیگر نمی‌توانند چهره و منش شخص اول مملکت را آنگونه که خودشان می‌خواهند تحریف کنند.

مستند غیر رسمی پر از کنایه‌های رسمی بود به آنان که بی‌سناریوهای پرطمطراق جلوی دوربین و مردم نمی‌آیند.

تعلل کننده‌های جلسات رسمی و غیر رسمی آزاداندیشی پاسخگو باشند که چرا این‌همه سال این مطالبه به حق بر زمین مانده است.

مستند غیر رسمی را بیش از دوبار باید به تماشا نشست؛ زیرا از فیلم‌های رسمی و سخنرانی‌ها و دیدارهایی که با رهبرانقلاب تا الان دیده بودیم متفاوت‌تر بود و به نظر جذابیت بیشتری داشت و شاید به خاطر آن است که تازگی داشت و حال خوب جامعه نیازمند شناخت بیشتر از امام جامعه است و کوتاهی های صورت گرفته...

نخبگان جامعه بی‌لکنت زبان و دیدن دست تکان دادن شخصی و لب گزیدن کسی در آن سوی دوربین، حرف‌های خود را صریح و بی پرده مطرح می‌کنند و سئوالی که مطرح می‌شود این است که چرا این مستندهای رفع شبهات کننده دیر به دیر منتشر می‌شود؟!

در مستند غیر رسمی از نظر رهبر انقلاب درباره‌ی فیلم مارمولک، تا مزاح ایشان با «مهدی فخیم‌زاده» کارگردان خوش‌خنده و باتجربه‌ی قبل و بعد از انقلاب رونمایی شد؛ تا نمایش دختران بی‌چادر، البته با حجاب کامل درمقابل آقا تا آن جمله‌ی جالب که «شما بچه‌های این انقلاب هستید که باید وایسید» تا مباحثه‌های شنیده نشده و تصاویر دیده نشده‌ی دانشجویان، هنرمندان و شاعران و نویسندگان و دیگران که نظرات و سخنانی داشتند.

برای مردم عادی، آقای غیر رسمی بی‌سانسور خوشایندتر است و دلیلش را هم نمی‌دانیم.

البته شاید به خاطر این است که بسیاری از گره‌های ذهنی ما را باز می‌کند و تضادهای فکری را حل می‌کند و حرف‌هایی که زده‌می‌شود که «نقدپذیری ممنوع است» را هم دود هوا می‌کند و در این مستند می‌بینیم که منتقد به آغوش کشیده می‌شود.

اجازه بدهید مردم با زندگی خصوصی رهبرخود بیشترآشنا شوند که شهید آیت‌الله بهشتی چه زیبا فرمود: «در زندگی دنبال کسانی حرکت کنید که هر چه به جنبه‌های خصوصی‌تر زندگی ایشان نزدیک شوید، تجلّی ایمان را بیشتر می‌بینید.

بسیاری از مردم کوچه و بازار از دیدارهای پنجشنبه‌ای رهبر خود با طیف‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی، هنری و... بی‌خبر بوده‌اند ولیکن جالب‌تر می‌شود اگر دیدارهای غیررسمی سیاسی نیز منتشر شود.

از یکی از علما و اساتید که خداوند به ایشان طول عمر با عزت عنایت کند پرسیدم، وقتی رفتید محضر رهبر معظم انقلاب، از او چه خواستید و چه پرسیدید.

 بعد از بیان  مقدماتی گفت که از آقا پرسیدم اگر برمی‌گشتید به عقب و زمان گذشته، چه کاری می‌کردید که نکردید؟

آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به این سوال خیلی کوتاه و موجز بیان داشتند: د«مدیر پرورش می دادیم».

حجت‌الاسلام محمد ادریسی