تاریخ : 1399,شنبه 06 دي13:25
کد خبر : 79761 - سرویس خبری : استان ها

جانباز و خبرنگار ماکویی دار فانی را وداع گفت



 "صفرعلی محمدپور"، عکاس و خبرنگار پیشکسوت و جانباز هشت سال دفاع مقدس به دلیل عوارض شیمیایی بعد از یک دوره بیماری، دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمانش پیوست.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ماکو روز شنبه با تایید این خبر گفت: "محمدپور" نمایندگی روزنامه های اطلاعات و کیهان در این شهرستان بود وو نخستین خبرنگار رادیو و تلویزیون ملی را در سال های پیش و پس از انقلاب بر عهده داشت.

حافظ تیموری با تسلیت فوت این روزنامه نگار پیشکسوت افزود:  کتاب مصور این خبرنگار و عکاس پیشکسوت به همت سازمان منطقه آزاد ماکو در سال ۱۳۹۷به چاپ رسید که آثار بیش از ۶ دهه فعالیت های خبری و تصویری آن را در سال های قبل و بعد از انقلاب به تصویر کشیده بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، سرپرست فرمانداری ماکو، امام جمعه، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشداران مرکزی ماکو و بازرگان، روسای ادارات شهرستان ماکو در پیام‌های جداگانه درگذشت این جانباز هشت سال دفاع مقدس، عکاس و خبرنگار پیشکسوت ماکویی را تسلیت گفتند.
صفر علی محمد پور فعالیت خود را از سال ۱۳۳۰ در شهرستان ماکو با نمایندگی روزنامه های اطلاعات و کیهان و به دنبال آن خبرنگاری برای این ۲ نشریه سراسری آغاز کرد.

وی در طول ۶ دهه فعالیت بیش از ۲۰ هزار عکس از اتفاقات مهم این شهرستان در روزهای قبل و بعد از انقلاب و حتی جبهه های جنگ ثبت کرده و به تصویر کشیده است.

ماکو از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است.