تاریخ : 1399,دوشنبه 08 دي19:50
کد خبر : 79838 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواستارشد:

فراکسیون های ایثارگران، رسیدگی به مسایل آنان را در اولویت قرار دهند


فراکسیون های ایثارگران، رسیدگی به مسایل آنان را در اولویت قرار دهند

رسیدگی کردن به اهالی ایثار و شهادت پاسداشت این تفکر است که اگر کسی برای کشور فداکاری کند ایثار و فداکاری او از ذهن‌ها پاک نخواهد شد...

فاش‌نیوز- نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواستار توجه جدی فراکسیون‌ها و و کمیسیون‌های مربوطه، از جمله کمیسیون تلفیق به حمایت از ایثارگران و فعالان عرصه‌ی جهاد و شهادت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش‌نیوز، عباس مقتدایی خوراسگانی، نماینده‌ی مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه مسئولان و نمایندگان ملت به ایثارگران در لایحه‌ی بودجه‌ی 1400 خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای جامعه‌ی ما حمایت از کسانی است که در عرصه‌های پرخطر به جامعه کمک می‌کنند؛ بر این اساس بایستی نیازها و مطالبات ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا و آزادگان به طور همه‌جانبه مورد توجه دولتمردان قرار گیرند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعضی وقت‌ها در سخن و شعار گفته می‌شود که از ایثارگران حمایت می‌کنیم؛ اما وقتی که پای عمل به میان می‌آید، پیدا است که کم‌کاری‌ها بشدت وجود دارد متذکر شد: خواسته‌ی ما این است که فراکسیون‌های مربوطه در مجلس و کمیسیون‌هایی که در این جهت فعالیت دارند (از جمله کمیسیون تلفیق) به موضوع حمایت از ایثارگران و فعالان عرصه‌ی جهاد و شهادت بیش از پیش و با جدیت بیشتری توجه کنند. چرا که کمک کردن به اهالی ایثار و شهادت یعنی پاسداشت این تفکر که اگر کسی برای کشور فداکاری کند از ذهن‌ها پاک نخواهد شد.

مقتدایی در پاسخ به این سوال که قوانین و احکام ایثارگری فراوانی به تصویب رسیده است؛ اما در اجرا با موانعی مواجه می‌شود اظهار داشت: به نظر می‌رسد مجلس کارهای مهمی انجام داده است؛ اما نقص اصلی در عرصه‌ی اجرای تعهدات قانونی است؛ چرا که اجرا برعهده‌ی دولت است و این یک مطالبه‌ی عمومی است.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در پایان تصریح کرد: مجلس یازدهم نشان داده است که بنا دارد در عرصه‌ی نظارت کم‌کاری‌های دولت را با جدیت پیگیری و برطرف کند؛ و امیدواریم در ماه‌های آینده به این رسالت عمومی کشور در حمایت از ایثارگران بجد عمل کند.

پایان