تاریخ : 1399,شنبه 13 دي19:40
کد خبر : 79923 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

نظامی‌ها وفاداری و کارآمدی خود را به اثبات رسانده‌اند


نظامی‌ها وفاداری و کارآمدی خود را به اثبات رسانده‌اند

ارتش با انقلاب هماهنگ شده‌ی پیرو ولایت فقیه و خلاصی یافته از زیر یوغ بنی‌صدر، ارتشی شد مدافع جانانه‌ی انقلاب، مردم و میهن؛ به طوری که بزرگانی مثل شهید ستاری از آن جوشیدند؛ طوری که...

مهرداد سراندیب

فاش نیوز -  این روزها بحث انتخابات رئیس جمهوری مطرح است و سؤال این است که آیا رئیس جمهور نظامى مشکل‌آفرین خواهد بود؟ در اینجا براساس اطلاعات و تجربیات مطالبی را به عرض می‌رسانم؛ امید است مفید واقع شود.

۱-بنده قبل از انقلاب سرباز بودم و بعد از انقلاب هم با ارتشی‌ها در ارتباط بودم و اولین مربی‌ام بعد از انقلاب، پیش از آمدن به تهران، یک ارتشی نیرومخصوص بود که شهید شد. صدام برای مرده و زنده‌اش جایزه گذاشته بود؛ چون در خوزستان خیلی موی دماغ نیروها و جاسوس‌های صدام و همچنین ارتشی‌ها و نیروهای طرفدار بنی‌صدر شده بود.
۲-مأموریت نظامی، قبل از انقلاب حفظ پهلوی و سلطنتش بود؛ هرچند که افراد مسلمان، انقلابی و مردمی مثل شهیدان فلاحی، کلاهدوز (اول ارتشی بود بعد سپاهی شد)، نامجو، صیاد شیرازی، کشوری، شیرودی و... نیز در آن ارتش آموزش دیده بودند.
۳-بعد از انقلاب، نظامی به صورت ارتشی و سپاهی نمود پیدا کرد.
۴-ارتش با انقلاب هماهنگ شده‌ی پیرو ولایت فقیه و خلاصی یافته از زیر یوغ بنی‌صدر، ارتشی شد مدافع جانانه‌ی انقلاب، مردم و میهن؛ به طوری که بزرگانی مثل شهید ستاری از آن جوشیدند؛ طوری که معاونت خودکفایی نیروی هوایی ارتش را تأسیس کرد و نگذاشت هواپیماها زمینگیر شود و... یا تکاوران نیروی دریایی ارتش، به فرماندهی ناخدا صمدی، از جمله امیر سیاری، در زمان محاصره‌ و آزادسازی خرمشهر چه حماسه‌ها که نیافریدند!
۵-امیر حاتمی را داریم که قریب ۸سال است به عنوان معاون وزیر و وزیر دفاع مسئولیت دارد که انصافا"خوب هم کار کرده است.
۵- اما مسئله اصلی اینکه انقلاب نیاز به یک نیروی نظامی دارد که باید کاملا"منطبق بر ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی تشکیل شود تا در همه‌ی زمینه‌ها -تأکید می‌شود، در همه‌ی زمینه‌ها و عرصه‌ها از آن حفاظت و پاسداری کند؛ و اینجاست که به فرمان امام(ره) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد و با هجوم جوانان عاشق و مدافع جانانه انقلاب، برای عضویت افتخاری در این نیروی مردمی، با یک دست قرآن و در دست دیگر سلاح، به منصه‌ی ظهور رسید.
۶-آیا این بی‌انصافی نیست که ما نظامی‌ها، بخصوص پاسداران را که در همه‌ی صحنه‌های خدمت‌رسانی، اعم از سیل و زلزله و ساخت پالایشگاه و سد و... حضور جانانه دارند، با رضا قلدر بی‌سواد (زورگو به مردم ایران و خاضع و خاشع درمقابل خارجی‌ها و قدرت‌های سلطه‌گر) مقایسه کنیم؟
۷- هرکدام از این سردارانی که شهید شدند در دوره‌های مختلف انقلاب کارهای مدبرانه و راهبردی و جانانه‌ای کردند -هرچند اکثر مردم نمی شناختند- و هنوز هستند سردارانی که مشهور یا ناشناس مشغول خدمات ارزنده‌ به کشور و انقلاب هستند.
۸-مسئله‌ی پایانی اینکه به اعتقاد بنده، مظلوم‌ترین حکومت و نظام در دنیا نظام جمهوری اسلامی است؛ چرا که همه‌ی کشورها نظام حکومتی و
دولتشان با هم هماهنگ هستند الا در ایران.

مردم دولت‌ها را انتخاب می‌کنند؛ دولت‌ها می‌آیند کار خودشان را می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که الان در کشور نه اقتصاد درستی داریم نه... حال آنکه سال‌هاست ولی‌فقیه در رأس حکومت صحبت از اقتصاد مقاومتی و سیاست‌ها و راهبردهای لازم درجهت خودکفایی و ما می‌توانیم می‌کنند ولی یک‌دفعه یک دولتی می‌آید دقیقا"برعکس عمل می‌کند و همه‌ی نگاه و امیدش به خارج و خارجی است؛ و لحظه به لحظه گرانی افسارگسیخته و آینده‌ی نامشخص، بیکاری، فقر، طلاق، مهاجرت از کشور، رانت‌خواری و...

اما نظامی‌ها، بخصوص پاسداران، سال‌هاست آموخته و عمل کرده‌اند که با نظام و ولایت فقیه هماهنگ باشند و به همین دلیل سازمان‌های نظامی و انتظامی ما که زیر نظر ولی فقیه هستند موفق‌ترین هستند.

به امید آن که آنچه مورد رضای حق‌تعالی‌ست واقع شود و با آرزوی ظهور هرچه سریع‌تر آقا امام زمان(عج)

بسیجی و خدمت‌گزاری کوچک، سرتیپ دوم پاسدار، مهرداد سراندیب