تاریخ : 1399,شنبه 20 دي19:50
کد خبر : 79955 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

مهم‌ترین ویژگی لایحه‌ی بودجه‌ی ۱۴۰۰


مهم‌ترین ویژگی لایحه‌ی بودجه‌ی ۱۴۰۰

عضو کمیسیون تلفیق بودجه تشکیل کمیته های ۱۶ گانه از جمله کمیته ایثارگران را مهم ترین ویژگی لایحه بودجه ۱۴۰۰ دانست...

فاش نیوز -  عضو کمیسیون تلفیق بودجه تشکیل کمیته‌های 16 گانه از جمله کمیته‌ی ایثارگران را مهم‌ترین ویژگی لایحه بودجه 1400 دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش‌نیوز، مجتبی یوسفی، نماینده‌ی ایثارگر مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی، با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در لایحه‌ی بودجه سال 1400 در نظر گرفته شده، تشکیل کمیته‌های 16 گانه است اظهار داشت: به دلیل اهمیت و نگاه ویژه‌ای که به ایثارگران در مجلس یازدهم وجود دارد، درلایحه‌ی بودجه‌ی سال آینده‌ی کمیته‌ی خاص ایثارگران پیش‌بینی شده است که در بخش های مختلفی نظیر استخدام و حمایت‌ها، موضوعات جامعه ایثارگری را پیگیری و دنبال کند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه بحث تبدیل وضعیت و استخدام نیروهای ایثارگر شرکتی در اولویت کاری مجلس یازدهم قرار دارد متذکر شد: متأسفانه در بحث استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شرکتی، با وجود مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی، دولت با قرائت غیرصحیح از قانونی که مجلس مصوب کرده بود تا نیروهای شرکتی را تبدیل وضعیت کند، همچنان آنها را تبدیل وضعیت نکرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم با اشاره به راه‌حل قانونی خروج از این کارشکنی دولت دوازدهم متذکر شد: با  تعدادی از همکاران استفساریه‌ای را تهیه و به صراحت اعلام کردیم که استخدام و تبدیل وضعیت‌ها، شامل نیروهای شرکتی ایثارگر هم می‌شود. همچنین در بحث حمایت‌ها، به طور مثال حمایت‌هایی که از رزمندگان معسر باید صورت بگیرد را در لایحه‌ی بودجه پیش‌بینی و پیگیری خواهیم کرد؛ زیرا کسانی که جوانی و سلامت خود را در طبق اخلاص گذاشتند اما در حال حاضر در تأمین معیشت دچار مشکل هستند را باید بتوانیم با نگاه ویژه‌ای، بخشی از مشکلات‌شان را برطرف کنیم.

سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس در پاسخ به این سوال که اعضای کمیته‌ی ایثارگران را چه کسانی تشکیل می‌دهند یادآور شد: آقای امیرآبادی به عنوان رییس کمیته‌ی ایثارگران انتخاب شده است اما بقیه‌ی اعضا قرار است بزودی انتخاب شوند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه‌ی سال 1400 مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت ایثارگران در لایحه‌ی بودجه‌ی سال آینده خاطرنشان کرد: بناست که ما بودجه را در کمیسیون رسیدگی کننده به لایحه‌ی بودجه‌ی سال 1400 اصلاح کنیم تا بودجه‌ای که دولت به این صورت ارائه داده است به طور کلی اصلاح شود. به این خاطر ما می‌خواهیم این اتفاق در طول رسیدگی به بودجه رخ دهد و نگاه دولتمردان اصلاح و دولت به آنچه که در مجلس مصوب می‌شود عمل کند، والا اگر قرار بود شعاری عمل شود که این کار را نمی‌کردیم.

پایان