تاریخ : 1399,دوشنبه 15 دي15:10
کد خبر : 79998 - سرویس خبری : اخبار

به همت انجمن خادمان شهدای حرمبرگزار شد؛

دیدارخانواده‌ی شهدای مدافع حرم با سفیر عراق در تهران


دیدارخانواده‌ی شهدای مدافع حرم با سفیر عراق در تهران

سفیر عراق در تهران: خون شهیدان مقاومت موجبات عزت، سرافرازی، همدلی و تحکیم برادری بین دو ملت را فراهم کرد و ما مدیون شهدای مدافعان حرم هستیم...

فاش نیوز - در نخستین سالگرد شهادت سیدالشهدای محور مقاومت، سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، رئیس و اعضای هیئت مدیره انجمن خادمان شهدای حرم و مدیرکل مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر به همراه خانواده‌های شهدای مدافع حرم با سفیر عراق در تهران دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن خادمان شهدای حرم، همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) و در اولین سالگرد شهادت سیدالشهدای محور مقاومت، سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، روز یکشنبه مورخه ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ رئیس و اعضای هیئت مدیره انجمن خادمان شهدای حرم و عادل مهری، مدیرکل مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر به همراه خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم با نصیر عبدالمحسن عبدالله، سفیر جمهوری عراق در تهران دیدار کردند.

در این دیدار که به منظور پاس‌داشت ایثار، مقاومت، پایداری و  جان‌فشانی دو ملت ایران و عراق و شهدای گرانقدر محور مقاومت برگزار شده؛ ابتدا خادم‌الشهدا، سرتیپ جانباز عباس طایفه به معرفی حاضرین پرداخت و در ادامه خواستار پیگیری مسئولین قضایی جمهوری عراق برای محاکمه و مجازات قاتلان شهید سلیمانی و ابو مهدی مهندس شد.
وی افزود: این انجمن آماده‌ی همکاری با مسئولین فرهنگی عراق در برپایی نمایشگاه‌های مشترک، همایش‌ها با موضوع تجلیل از خانواده‌های شهدا و انتقال تجربیات با برادران عراقی می باشد.
در این نشست، دکتر عادل مهری، مدیرکل مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با ارائه‌ی گزارشی از ظرفیت نخبگان ایثارگر و تشکل‌های ایثارگری گفت: ما آماده‌ی همکاری در امور نشر فرهنگ ایثار هستیم.

در ادامه‌ی این دیدار، ذوالفقاری، پدر شهید مدافع حرم، خانواده‌ی شهید مدافع حرم، حمیدرضا زمانی و خانواده‌ی شهید مدافع حرم، علی یزدانی، خاطرات خود را از سپهبد شهید، حاج‌قاسم سلیمانی و شهیدانشان بیان و پیشنهادهایی را نیز مطرح کردند.

در این ملاقات بسیار صمیمانه، سفیر عراق ضمن خوش‌آمدگویی و عرض ارادت به خانواده‌های مکرم شهدا، به بیان خاطره‌ای از ملاقاتش با شهید سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس پرداختو

وی گفت: خون شهیدان محور مقاومت موجبات عزت، سرافرازی، همدلی و تحکیم برادری بین دو ملت را فراهم کرد و ما مدیون شهدای مدافعان حرم هستیم.

در ادامه نصیر عبدالمحسن عبدالله گفت: سفارت عراق آماده‌ی هرگونه همکاری جهت تحقق خواسته‌های خانواده‌های شهدا و انجمن خادمان شهدای حرم می‌باشد‌.

در پایان خلعت خادم‌الشهدایی، به همراه کتاب روایت عشق از آنان که ماندند به سفیر اهدا گردید.