تاریخ : 1399,سه شنبه 16 دي12:33
کد خبر : 80021 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

راه‌اندازی ۴۵ میز خدمت بانک دی در ادارات بنیاد شهید



مراسم راه‌اندازی 45 میز خدمت بانک دی در ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور به‌منظور تسهیل خدمات‌رسانی به ایثارگران با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

راه‌اندازی 45 میز خدمت بانک دی در ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور

به گزارش «ایثار»، مهندس سعید اوحدی روز دوشنبه 15 دی‌ماه در این مراسم که در ستاد مرکزی بانک دی و به‌صورت ویدئوکنفرانس در استان‌های کشور برگزار شد، تأکید کرد: گیشه‌های بانک دی به‌عنوان میز خدمت در استان‌هایی راه‌اندازی شده‌اند که فاصله شهرستان‌ها با مرکز استان زیاد است و ایثارگران عزیز پس از این برای کارهای بانکی خود نیازی به مراجعه تا مرکز استان را ندارند.
وی افزود: امروز در سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی شاهد افتتاح و شروع به کار این میزهای خدمت با هدف خدمت‌رسانی به ایثارگران هستیم. سردار سلیمانی همواره تأکید بسیار زیادی بر خدمت‌رسانی و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران داشتند و امروز شاهد امتداد نگاه و تفکر سردار شهید سلیمانی هستیم.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه حوزه بانکی کشور مأموریت بسیار مهم و اساسی را بر عهده دارد افزود: بانک دی علاوه بر این مأموریت مهم، مأموریت خدمت به جامعه معزز ایثارگری را نیز به عهده دارد. همه ظرفیت‌ها و امکانات بنیاد شهید و امور ایثارگران در مسیر خدمت‌رسانی به ایثارگران است و بانک دی نیز نقش مهمی در این مسیر دارد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: خوشبختانه تحولات بسیار خوبی در بانک دی صورت گرفته است و با اقدامات انجام شده، این بانک امسال بعد از 5 سال برای نخستین بار به سود عملیاتی می‌رسد.
اوحدی با اشاره به نوسانات موجود در اقتصاد کشور گفت: شرایط اقتصادی کشورمان به دلایل مختلفی از جمله تحریم‌های ناجوانمردانه دچار برخی مشکلات و نوسانات است و اثرات این نوسان را در بورس کشور نیز می‌بینیم. 580 هزار نفر از سهامداران اصلی بانک دی از فرزندان شهدا و جامعه ایثارگری هستند و کمتر از 4 درصد آن‌ها در چنین شرایطی سهام بانک دی را فروخته‌اند که این موضوع نشانگر اعتماد بالا به بانک دی است.
وی افزود: بانک دی تنها بانکی است که 100 درصد شعب آن به دستگاه‌های الکترونیکی دریافت و پرداخت وجه مجهز شده‌اند. در مجموع شاخص‌های اقتصادی بانک دی بسیار امیدوارکننده است و نگاه تحول‌گرا و توسعه محور حاکم بر این مجموعه چشم‌انداز بسیار خوبی را برای بانک دی رقم می‌زند.
برات کریمی مدیرعامل بانک دی نیز در این مراسم با اشاره به کاهش زیان انباشته بانک دی گفت: میزان مطالبات غیر جاری این بانک نیز از 62 درصد به 23 درصد و میزان استقراض بانک از بازار بین‌بانکی 75 درصد کاهش یافته است. خوشبختانه در حال حاضر میزان بدهی بانک دی به بانک مرکزی به صفر رسیده است.
وی ادامه داد: در زمینه مدیریت سهام بانک دی نیز با توجه به نوسانات شاخص بازار سرمایه طی 3 ماه گذشته، بانک دی با مدیریت و حمایت از سهام، کمترین میزان نوسان را تجربه کرده و در حال حاضر سهام بانک دی در گروه بانک‌های بورسی، بیشترین قیمت را به خود اختصاص داده است.
گفتنی است مدیریت این میزهای خدمت بر عهده 45 نفر از فرزندان شهدا قرار دارد.
انتهای پیام/