تاریخ : 1399,پنجشنبه 18 دي21:14
کد خبر : 80099 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

درباره‌ی تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی- آزمایشی



حسام محمد -  با سلام و احترام؛ دو صد گفته چون نیم کردار نیست. ما ایثارگران عضو هیئت علمی(پیمانی) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور خواهشمندیم که در کمیته‌ی ایثارگران نسبت به تبدیل وضعیت ما از پیمانی به لااقل رسمی- آزمایشی تدبیری اندیشیده شود.

در حال حاضر برابر بخشنامه‌ی صادره از وزارت علوم، برای کارمندان ایثارگر که دارای مدرک تحصیلی دکترا هستند و حتی بیش از 10 سال سابقه‌ی کار اداری دارند و تا کنون از کلاس درس و پای تابلوی درس تجربه‌ای ندارند به بهانه‌ی استفساریه‌ی ماده 87 تبدیل وضعیت به هیئت علمی رسمی قطعی انجام می پذیرد.

امّا برای ایثارگرانی که عضو هیئت علمی (پیمانی) در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی هستند و بعضاً بیش از 5 سال یا بیشتر سابقه‌ی عضویت هیئت علمی پیمانی را دارند و درصد جانبازیشان هم از 25% بالاتر است، همچنین سوابق حضور جبهه‌ی بسیجی داوطلبانه‌ی بیش از یک سال و بالاتر دارند، صرفاً به خاطر داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، آن‌ها را تبدیل وضعیت به رسمی - آزمایشی نمی‌کنند. در صورتی که در خود آیین‌نامه‌ی استخدامی اعضای هیئت علمی، برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به صراحت جهت تبدیل وضعیت این ایثارگران شرایطی ذکر شده است.

متأسفانه به خاطر عناد و لجاجت با این قشر ایثارگر که در مقطع زمانی سال‌های دفاع مقدس به فکر حفظ دین، انقلاب اسلامی، و امنیت و آسایش هم‌وطنان خود بودند و فرصتی برای تحصیل واخذ مدرک دکترا نداشتند، اکنون با این برخوردهای ناعادلانه مواجه هستیم.

بار دیگر از نمایندگان محترم خواهشمندیم فکری به حال تبدیل وضعیت ما هم بنمایند. با تشکر