تاریخ : 1399,یکشنبه 21 دي18:21
کد خبر : 80163 - سرویس خبری : اخبار

تجلیل از خانواده شهید «فخری زاده» در مجلس



هم‌زمان با چهلمین روز شهادت محسن فخری زاده و در نخستین سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یاران او، نمایشگاه «هنر مردان خدا» روز یکشنبه 21 دی ماه با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از نمایندگان مجلس در محل نمایشگاه دائمی مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

مهندس سعید اوحدی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در مجلس شورای اسلامی، نمایشگاه هنر مردان خدا، شامل مجموعه‌ای از آثار هنری، نقاشی، خوش‌نویسی، کتابت و کاریکاتور جمعی از شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را افتتاح کرد.
در این نمایشگاه که در گرامیداشت شهدای مجلس، سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت و هم‌زمان با چهلمین روز شهادت محسن فخری‌زاده برگزار شد، حدود 100 اثر نقاشی، خطاطی، کاریکاتور و... شهدای هنرمند در سالن نمایشگاه دائمی مجلس شورای اسلامی به نمایش گذاشته شده است.
این نمایشگاه که شامل آثار نقاشی از شهید مصطفی چمران، شهید احمد کشوری و دیگر شهدای هنرمند گرانقدر است، به مدت یک هفته در مجلس شورای اسلامی دایر است و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.
در حاشیه این نمایشگاه قرآن نفیسی با کتابت یکی از این شهدای هنرمند، توسط رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به حسن نوروزی، نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان و نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی و از جانبازان دفاع مقدس، تقدیم شد.
گفتنی است، علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همسر و فرزندان شهید فخری‌زاده و جمعی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از مراسم افتتاح، از این نمایشگاه بازدید کردند.

تجلیل رییس مجلس شورای اسلامی از خانواده شهید محسن فخری زاده
دکتر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی به مناسبت چهلمین روز شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده با حضور سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از خانواده این شهید بزرگوار با اهدای لوح تجلیل کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به اینکه امروز توفیق داریم که در خدمت خانواده محترم شهید سرافراز و دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید گرانقدر فخری زاده باشیم، گفت: با آشنایی که با کارهای این شهید عزیز داشتم، وی مصداق روشن یک نیروی انقلابی بود که در همه شرایط و طول زندگی گرانقدرش، وجود و قلبش برای اسلام، انقلاب، ایران عزیز و عزت کشورش می‌تپید.
وی ادامه داد: شهید فخری‌زاده مصداق واقعی انسانی بود که در راه دفاع از عزت کشور، پیشرفت علم و دانش در زمینه‌های مختلف و به معنای واقعی قوی شدن، توانست در توسعه علمی و اقتدار کشور تلاش کند و در نهایت جان عزیز خود را تقدیم ملت ایران عزیز کرد و امروز به مناسبت ایام چهلمین روز شهادت این شهید عزیز در مجلس این توفیق را داریم که از این خانواده گرانقدر قدردانی کنیم.


منبع : ایثار