تاریخ : 1399,چهارشنبه 24 دي13:44
کد خبر : 80226 - سرویس خبری : اخبار

نظریه سازش شکست خورده است



فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه مرد میدان اظهار داشت: مدتی است کشور ما با کشور‌های غربی به ویژه آمریکا و انگلیس به عنوان سردمداران استکبار جهانی درگیری داریم و آن‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به این دلیل که پایگاه خود را در منطقه از دست داده‌اند با خصومت‌های ناجوانمردانه علیه کشور ما اقدام کرده‌اند.

وی افزود: فشار‌های زیادی را به کشور ما وارد کرده‌اند و کشور ما طبق فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری الگوی مقاومت را پیش گرفته و با الهام گیری از قرآن کریم هر دو رهبر فرزانه جامعه را هدایت کرده‌اند.

عباسی بیان کرد: نظریه منقابل مقاومت، نظریه تنش‌زدایی و سازش است که از ابتدای انقلاب و حتی پیش از آن با آن نظریه مواجه بودیم که قبل از انقلاب به دنبال اصلاح شاه بودند و پس از انقلاب به دنبال آتش‌بس که امام (ره) فرمودند که اگر این جنگ ۲۰ سال نیز طول بکشد ما ایستاده‌ایم و دلیل ایشان نیز این بود که چنانچه پیرو نظریه انقلاب باشیم پیروز می‌شویم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پس از جمهوری اسلامی ایران ما چنین الگویی را در کشوری مانند لبنان مشاهده کردیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: همین روش مقاومت را نیز باید در خصوص برنامه هسته‌ای ادامه دهیم تا زمانی که مقاومت می‌کردیم دستاورد‌های ما حفظ شد.

وی ادامه داد: از زمانی که براساس نظر برخی از افراد که به دنبال دو قطبی کردن جامعه بودند و بر مبنای نظریه تنش‌زدایی به دلیل حفظ نظام و انسجام داخلی عمل کردیم به طرفداران نظریه تنش‌زدایی اجازه داده شد تا نظریه خود را عملی کنند مشروط بر اینکه نظریه مقاومت پشت صحنه را داشته باشد تا از امتیازدهی بیش از حد جلوگیری کند و به عنوان یک امتحان برای این افراد محسوب می‌شود.

عباسی اشاره کرد: امروز پس از گذشت پنج سال از برجام و هفت سال از امتحان نظریه تنش‌زدایی گذشته است ما به وضوح شکست آن‌ها را نه تنها در حد نخبگانی و طرفداران خود بلکه عموم جامعه و توده مردم متوجه خسران این تنش‌زدایی شده‌اند و روز به روز نظریه نقاومت خود را بیش‌تر اثبات می‌کند.


منبع : دفاع پرس