تاریخ : 1399,چهارشنبه 24 دي13:49
کد خبر : 80228 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

انعقاد دو تفاهم‌نامه مهم در حوزه جامعه ایثارگران



معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با همت استاندار شهید پرورخراسان شمالی دو تفاهم نامه با سه موضوع در این استان به امضا خواهد رسید.

«سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در بدو ورود خود به  استان خراسان شمالی با اشاره به موضوعات این تفاهم‌نامه‌ها، اظهار داشت: تامین زمین برای یک هزار و ۸۰۰ نفر از ایثارگران، ایجاد اشتغال برای یکهزار نفر از ایثارگران از موضوعات این تفاهم نامه است.

اوحدی با بیان اینکه همچنین ساماندهی تمام گلزارهای شهدا از دیگر موضوعات موجود در تفاهم نامه است، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد گلزارهای شهدای سراسر کشور ساماندهی شده است اما سعی شده این ساماندهی در عالی ترین شرایط ممکن انجام شود.

این ‌مسئول  با اشاره کردن به دستور رئیس جمهور مبنی بر انجام ماده ۸۷ احکام برنامه توسعه ششم افزود: یک اقدام جدی و ماندگار در حوزه اشتغال ایثارگران است زیرا این بند تاکید بسیاری بر استخدام تمامی فرزندان شهدا و ایثارگران تا پایان برنامه ششم دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره کردن به مصوبه مجلس مبنی بر تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران گفت: این مصوبه به تایید شورای نگهبان رسیده که امیدواریم با تمهیدات انجام شده در بودجه ۱۴۰۰ ابهامات موجود برطرف شود تا این مصوبه مهم اجرایی شود.