تاریخ : 1399,پنجشنبه 25 دي15:18
کد خبر : 80251 - سرویس خبری : اخبار

بصیرت، ولایت‌مداری و شناخت به موقع دشمن



«زهرا دلیری» همسر شهید مدافع حرم «اکبر ملک‌شاهی» گفت: بصیرت، ولایت‌مداری و شناخت به موقع دشمن، شناخت موقعیت اجتماعی همه این‌ها فقط بخش از ویژگی‌هایی است که شهدای مدافع حرم به تاسی از فرمانده پر افتخار خود داشتند.

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، زهرا دلیری همسر شهید مدافع حرم اکبر ملک‌شاهی در برنامه «سلام سردار» اظهار داشت: بصیرت، ولایت‌مداری و شناخت به موقع دشمن، شناخت موقعیت اجتماعی همه این‌ها فقط بخش از ویژگی‌هایی است که شهدای مدافع حرم به تاسی از فرمانده پر افتخار خود داشتند.

وی افزود: دائم بر روی اطلاعات ذهنی خودکار می‌کردند و هر کدام از شهدا اطلاعات اجتماعی بالایی داشتند چرا که همواره به دنبال افزایش اطلاعات و آگاهی خود بودند. شهدا به دلیل درک و شناخت دشمن و اینکه خطر دشمن را برای کشور درک کرده بودند و به همین دلیل قدم در این راه گذاشتند و ادای دین کردند.

دلیری بیان کرد: ولایت‌مداری و تمام قد پای ولایت ماندن از ویژگی بود که سبب شد شهدا با بینش و دشمن‌شناسی خود قدم در راه مقابله با دشمن بگذارند و این ویژگی شهدا زنجیروار به یکدیگر متصل است و قطعا همه شهدا این ویژگی‌ها را تک‌به تک داشته‌اند و محال است کسی مدعی شود ولایت را قبول ندارد در مقابل به مردم احترام بگذارد و دشمن را بشناسد بلکه همه این ویژگی‌ها به ترتیب و زنجیروار به هم متصل است.

این همسر شهید تصریح کرد: شهدا حقیقتا به مانند برادران چند هزار قلو هستند که بشدت از نظر خلق و خو، رفتار و اعتقادات به یکدیگر شبیه هستند. خصیصه خانواده دوستی و خانواده مداری در تمامی شهدا بارز بوده است.

وی اشاره کرد: شهید ملک‌شاهی بشدت در جمع شدن تمام اعضای خانواده بر سر یک سفره حساس بود. شهید فرد کم‌حرفی بود، اما محبت خود را در رفتار و به صورت عملی نشان می‌دادند.