تاریخ : 1399,پنجشنبه 25 دي15:41
کد خبر : 80259 - سرویس خبری : استان ها

خراسان رضوی ۱۷۹ بانوی شهید،جانباز و آزاده دارد



خراسان رضوی ۱۷۹ بانوی شهید،جانباز و آزاده دارد

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: این استان ۹۷ شهیده و ۸۱ بانوی جانباز و یک زن آزاده در راه دفاع از کشور و آرمان های انقلاب اسلامی پرورش داده است.

جواد حامد زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد زنان شهید، جانباز و آزاده کشور نیز ۱۷ هزار زن است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی عاملی شد که نقش و حضور زنان به معنای واقعی در عرصه سیاست و اجتماع دیده شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، انقلاب اسلامی را مایه ارزش بخشی به زنان دانست و گفت: در راستای تجلیل از مقام شامخ زنان شهید، جانباز و آزاده کنگره ملی "لشگر فرشتگان تاریخ ساز" هشتم بهمن ماه امسال مصادف با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) که به نام مادران و همسران شهدا نامگذاری شده در مشهد برگزار می شود.

حامدزاده افزود: اجلاسیه اصلی این کنگره در تهران روز ۲۲ اسفند ماه برگزار خواهد شد لذا مقرر شد مسوولان کمیته‌های مختلف در بخش استانی تعیین شوند و برای برگزاری اختتامیه همایش استانی همزمان با اجلاسیه تهران برنامه ریزی کنند.

خراسان رضوی با دارا بودن حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس، ۱۷ هزار و ۲۹۳ شهید، ۴۹ هزار و ۸۱۳ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.


منبع : ایرنا