تاریخ : 1399,دوشنبه 29 دي16:00
کد خبر : 80330 - سرویس خبری : اخبار

انجمن خادمان و خانواده‌ی شهدای مدافع حرم با سفیر سوریه دیدار کردند


انجمن خادمان و خانواده‌ی شهدای مدافع حرم با سفیر سوریه دیدار کردند

سفیر سوریه بر همه نوع همکاری برای زنده نگهداشتن یاد و راه شهدای مقاومت اعلام آمادگی کرد...

فاش نیوز - هم‌زمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) و در نخستین پاسداشت سالگرد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، رییس، مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره‌ی انجمن خادمان شهدای حرم، معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد شهید و مدیرکل مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، به‌همراه خانواده‌های شهدای مدافع حرم، با سفیر سوریه در تهران دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن خادمان شهدای حرم، در ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) و اولین پاسداشت سالگرد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، رییس و مدیر عامل و اعضای هیئت‌مدیره‌ی انجمن خادمان شهدای حرم به همراه معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، در معیت خانواده‌های مکرم شهدای مدافع حرم، سیدمصطفی موسوی، سیدمحمدحسین میردوستی، رسول خلیلی، محمدرضا جبلی و رزمنده‌ی مدافع حرم، ابوالحسن بیاتی روز شنبه با حضور در سفارت سوریه در تهران، با «شفیق‌دیوب»، سفیر این کشور دیدار کردند.

در این دیدار صمیمانه که با تلاوت قرآن و مرثیه‌خوانی در رثای حضرت صدیقه‌طاهره(س) انجام شد، خادم‌الشهدا سرتیپ جانباز عباس طایفه، رییس هیئت‌مدیره‌ی انجمن خادمان شهدای حرم، هدف از این دیدار را تجدیدمیثاق با آرمان‌های شهدای محور مقاومت و تأکید بر انتظارات و مطالبات خانواده‌های معزز شهدا از دولت‌های محور مقاومت مبنی بر حفظ دستاوردهای کسب‌شده از خون شهدا، و انتقال تجربیات چهل‌ساله‌ی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

در ادامه، سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید ابراز امیدواری کرد که زمینه برای مشرف شدن خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم به سوریه برای زیارت مرقد حضرت زینب(س) و زیارت محل شهادت فرزندان خود از نزدیک فراهم شود و اضافه کرد که ما هم آماده‌ی میزبانی از خانواده‌های شهدای سوری محور مقاومت در ایران برای زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور هستیم.

در این دیدار، شفیق‌ دیوب، سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران نیز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سیدالشهدای محور مقاومت، سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی گفت: در این مدتی که کار در تهران را آغاز کرده‌ام، با هیئت‌های زیادی دیدار داشته‌ام؛ اما این هیئت ارزشمندترین و عزیزترین هیئتی است که در این مدت دیدار کردم، زیرا نماینده‌ی خانواده‌ی شهدایی است که در سوریه در دفاع از جبهه‌ی مقاومت و ملت سوریه شهید شدند.

وی سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم را شهدای مشترک ایران و سوریه خواند و افزود: خون‌‌هایی که ژنرال سلیمانی و فرزندان شهید شما در جبهه مقاومت و دفاع از سوریه ریختند، در راه تحکیم روابط بین دو ملت و جامعه‌ی بزرگ اسلامی است.

وی افزود: ما راه شهدا را تا پیروزی نهایی بر جبهه‌ی کفر و استکبار ادامه خواهیم داد و این پیروزی برای دو کشور ایران و سوریه مشترک خواهد بود و در این عهدمان که وفاداری به خون شهداست، باقی خواهیم ماند و آمادگی همه نوع همکاری در همه‌ی زمینه‌ها با انجمن خادمان شهدای حرم و بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشیم و امیدوار هستیم این نشست‌ها در حوزه‌های کارشناسی تداوم یابد.

شایان ذکر است خانواده‌های معظم شهدای حاضر در جلسه به بیان خاطراتی از شهید سلیمانی و شهدای عزیزشان پرداختند و انتظارات‌شان را در قالب پیشنهاداتی بیان کردند. دکتر عادل مهری، مدیرکل مرکز تشکل‌ها و دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر، آمادگی این مرکز را جهت برگزاری همایش‌های علمی نخبگان ایثارگر دو کشور و کشورهای محور مقاومت اعلام کرد.

هم‌چنین خادم‌الشهدا، دکتر حمیدرضا علی‌پور، عضو هیئت‌مدیره‌ی انجمن بر مسئولیت‌پذیری دولت‌های محور مقاومت در قبال خانواده‌های شهدای مدافع حرم تأکید کرد و در پایان قاب خاتم مزین به تمثال شهید حاج‌قاسم سلیمانی و کتاب «روایت عشق از آنان که ماندند» و خلعت خادم‌الشهدایی به سفیر سوریه اعطا شد.