تاریخ : 1399,پنجشنبه 02 بهمن15:42
کد خبر : 80393 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

به داد ایثارگران هیئت علمی برسید



حسام محمد - حاج آقای نوروزی و همه پشتیبانان کمیته ایثارگران مجلس شورای اسلامی، سلام و تشکر از زحماتتان.

ما تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به صورت هیئت علمی(پیمانی) [دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد با بیش از 6 ماه سابقه خدمت داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل و بیش از 25% افتخار جانبازی و...] ودارای احکام صادره معادل استادیاری دارای سوابق هیئت علمی ما در دانشگاه و مؤسسه عالی بیش از 5 سال است.

متأسفانه تا کنون برای تبدیل وضعیت لااقل از « پیمانی به رسمی_ آزمایشی »  اقدامی صورت نمی گیرد.
حتی در استفساریه ماده 87 نیز به ما اعلام می کنند مربوط به کارکنان و کارمندان است و چون کلمات « اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی » در این استفساریه اشاره نشده شامل شما اعضای هیئت علمی نمی شود.

 جناب نوروزی و نمایندگان محترم، یقیناً بسیاری از شما که خود آزاده جانباز و... از قاطبه ایثارگر هستید و رنج ما و خانواده هایمان را کاملاً آگاهید، صلاح می دانید ما در این هیاهوی مسئولین لیبرال دموکرات حق مان مغفول واقع شود.

 نکته قابل توجه این که وزارت علوم اخیراً بخشنامه ای به همه دانشگاه ها و مؤسسات ارسال نمود که کارمندان و کارکنان می توانند با هر مقدار سابقه کاری با داشتن مدرک تحصیلی دکتری خود را تحت شرایطی تبدیل وضعیت به هیئت علمی «رسمی_ قطعی» نمایند. مثلاً اگر کارمندی بیش از بیست و یا بیست و پنج سال سابقه کار داشته باشد و پای تابلو درس کلاس نبوده، آیا با این بخشنامه تبدیل وضعیت دهد می تواند به سرمایه های این مملکت[دانشجویان] بار علمی به روز آموزش دهد؟ آیا این روش در حق ایثارگری که با سوابق درخشان عضو هیئت علمی (پیمانی ) می باشد و فقط به جرم نداشتن مدرک دکتری باید در همین وضعیت درجا بزند.

 لذا بدین وسیله خواهشمندیم در بررسی و تصمیمات خود در اصلاح قوانین و یا در تبصره های بودجه راه چاره ای برای ما بیاندیشید.
با تشکر از تلاش شما نمایندگان محترم.