تاریخ : 1399,جمعه 03 بهمن13:32
کد خبر : 80405 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

دولت، مکلف به اجرای بی‌قید و شرط استخدام


دولت، مکلف به اجرای بی‌قید و شرط استخدام

دولت مکلف است تبدیل وضعیت استخدامی همه فرزندان ایثارگر را بدون هیچ شرطی اجرا کند.

فاش‌نیوز - سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه کل کشور از افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال آینده خبر داد.

رحیم زارع امروز در نشست خبری و در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: براساس مصوبه این کمیسیون، پیشنهاد دولت برای افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان در سال آینده به تصویب رسید، این افزایش حقوق باید به شکلی اعمال شود که در نهایت حقوق کارکنان دولت ۲۵ درصد نه بیشتر و نه کمتر افزایش یابد.

 سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس افزود: همچنین دولت در سال آینده دولت مکلف شد؛ تا نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی کلیه افرادی که قرارداد آن‌ها به صورت پیمانی، انجام کار معین، کارگری، شرکتی و روزمزد است، با طی مراحل گزینش و بدون انجام شرط سنی، تحصیلی و آزمون فرزندان ایثارگران، به صورت استخدام رسمی اقدام نماید.

وی همچنین گفت: سقف پرداخت بیشترین حقوق کارکنان دولت برای سال آینده ۱۵ برابر حداقل پرداخت‌ها تعیین شد.

او در ادامه با بیان اینکه کارانه پزشکان مشمول این بند نمی‌شود، تصریح کرد: سقف پاداش بازنشستگی برای سال آینده ۴۷۵ میلیون تومان خواهد بود.

رحیم زارع گفت: سال آینده مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولت به استثنای قضات و اعضای هیات علمی تا سقف ۴ میلیون تومان تعیین شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس افزود: از ۴ تا ۸ میلیون تومان ۱۰ درصد؛ از ۸ تا ۱۲ میلیون ۱۵ درصد؛ از ۱۲ تا ۱۸ میلیون ۲۰ درصد؛ از ۱۸ تا ۲۴ میلیون ۲۵ درصد؛ از ۲۴ تا ۳۲ میلیون ۳۰ درصد و بالاتر از آن ۳۵ درصد مالیات اخذ خواهد شد.

وی همچنین گفت: جمع منابع درآمدی حاصل از هدفمندی یارانه ۴۲۹ هزار میلیارد تومان است که کمیسیون تلفیق با پیشنهاد دولت در حوزه مصارف به مبلغ ۷۹ هزار میلیارد تومان موافقت کرد و برای مابقی آن هنوز تصمیم گیری نشده است.

 زارع افزود: همچنین در سال آینده اعطای تسهیلات با اولویت کشاورزی، امنیت غذایی، ساخت مسکن، توسعه صنایع، حمل و نقل و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تکمیل زیرساخت‌های شهر‌های بزرگ صنعتی خواهد بود.

وی همچنین گفت: براساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق همه بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف شده اند در سال آینده برای احداث و نوسازی ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر و نیز ۲۰ هزار واحد مسکن شهری، ۹۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنند.

او در ادامه ارایه تسهیلات به ایثارگران در زمینه خودرو و نیز وام مسکن و برخی تسهیلات بانکی را در قالب لایحه بودجه از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق ذکر کرد.

| مهرنوش یاسری


منبع : خبرگزاری صدا و سیما