تاریخ : 1399,شنبه 04 بهمن11:36
کد خبر : 80408 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

بیانیه مشترک ستاکل و بنیادشهید درمورد ماده۳۸



بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح به منظور تبیین ابعاد مختلف دستورالعمل اجرایی ماده 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بیانیه مشترکی صادر کردند.
 
به گزارش «ایثار»، در این بیانیه آمده است:
اهتمام مسئولان ذیربط برای شفاف‌سازی و پاسخ‌گویی به خانواده بزرگ و شریف ایثارگری کشور که منبعث از رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا و التزام دست‌اندرکاران به جدیت وافر با هدف رفع موانع و کاستی‌های فراروی ایثارگران معزز، خدشه‌ناپذیر می‌باشد و در همین راستا به منظور تبیین ابعاد مختلف دستورالعمل اجرایی ماده 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تنویر اذهان عموم ذینفعان موارد ذیل به سمع و نظر رسانیده می‌شود:
1- احکام مرتبط ماده 38، توسط ستاد کل تنظیم و به همه افراد ذینفع تسلیم شده، بدیهی است در صورت هر گونه ابهام و یا اعتراض، مراتب به صورت کتبی به امور شاهد و ایثارگران یگان‌های ذیربط اعلام تا مورد ارزیابی و رسیدگی دقیق قرار گیرد.
2- وفق مستندات موجود در پرونده‌ها و تغییرات دریافتی از استان‌ها، احکام جدید ماده 38 بر اساس دستورالعمل ابلاغی ستاد کل و حکم هم‌طرازی شاغلین توسط ستاد کل محاسبه و تحویل بنیاد گردیده و با پی‌گیری‌های به عمل آمده، مبالغ مندرج در احکام صادره «دی ماه» پرداخت شد.
3- مسئولیت پرداخت ارقام مندرج در احکام که توسط ستاد کل نیروهای مسلح احصاء شده، بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد.
4- نظر به اینکه برآورد و پیش‌بینی‌های لازم برای پرداخت معوقات در قانون بودجه سال 1400 ملحوظ نظر بوده، لذا در این خصوص جای هیچ نوع نگرانی برای ذینفعان عزیز ماده 38 وجود ندارد و قطعاً وفق قوانین و بودجه مصوب پرداخت می‌شود.
به‌رغم همه موانع و محدودیت‌های موجود، مساعی مسئولان امر به منظور ادای وظیفه در قبال، جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های فرزندان راستین ملت مسلمان و انقلابی ایران در یگان‌ها و واحدهای مختلف می‌باشد و باعث افتخار است.
ستاد کل نیروهای مسلح ـ بنیاد شهید و امور ایثارگران

منبع : ایثار