تاریخ : 1399,یکشنبه 05 بهمن17:55
کد خبر : 80466 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

رئیس جمهور نظامی آری یا نه (۱)


رئیس جمهور نظامی آری یا نه (۱)

سیداحمد نبوی

فاش نیوز -  به نام خدا و با سلام؛ جنگ ‌های یکصد سال گذشته ج‌هان تن‌ها در دو قالب جنگ ‌های تهاجمی‌ و کشور گشایی و یا جنگ ‌های تدافعی و حفظ کشور‌ها تعریف می شود.
در جنگ ‌های تهاجمی‌ خانواده کشته ‌ها و زخمی‌‌ها و آسیب دیده ‌های از جنگ معمولا دچار خسران روحی شدید شده و آثار آن را نسل ‌های بعدی آن کشور‌ها بوضوح مشاهده می کنند و فرماند‌هان این جنگ‌ها منفور مردمانشان در تاریخ می شوند.
اما در جنگ‌های تدافعی که مدافعان کشور‌ها حتی خاک خود را از دست می دهند و تاب دفاع نمی‌آورند کشته شده ‌ها و زخمی‌ها و خانواده آنان قهرمانان جنگی هستند که به آنان تحمیل شده است و درد نداشتن قهرمانان خود را بدلیل منطق دفاع تحمل می کنند و فرماند‌هان این کشور‌ها دارای مقامی‌ تاریخی در کشورشان می‌شوند.
اما مسئله مهم در جنگ‌های تدافعی ای است که مدافعان کشور‌ها پیروز می شوند و دست مهاجمان را از خاک خود قطع می کنند. این قهرمانان و ایثارگران آن کشور هستند که در تاریخ ابدی شده و نام آنان با هویت کشورشان ماندگار خواهد شد. مردم، فرماند‌هان این جنگ‌ها را باید در کتاب‌های تاریخ و تدریس شجاعت در چندین نسل بعد به یادگار نگاه دارند.
جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ما نیز در دسته آخر این توضیحات قرار می گیرد جنگی که از پس استقلال خواهی ملت ایران با انقلاب اسلامی‌ آغاز شد و هزاران جوان مبارز سیاسی را مجبور به پوشیدن لباس نظامی‌برای دفاع از خاک کشورمان کرد.
مردانی که در دانشگاه‌های جنگ دوره نظامی‌گری ندیده بودند ولی با فرماندهی امام خود رده ‌های نظامی‌و درجات افتخار را با حضور در سنگر‌های تدافعی بدست آوردند. بخش زیادی از این فرماند‌هان به شهادت رسیدند و بخشی دیگر به اذن خداوند برای ثبت در تاریخ زنده ماندند و ناخواسته سیاسیون نظامی‌ای شدند که دل در گرو کشورشان قرار دادند.
انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در شرایط بحرانی شدید اقتصادی کشور در حال فرا رسیدن است و معدود قهرمانان دوران دفاع کشور اعلام آمادگی حضور کرده اند و البته منورالفکر‌هایی که فرق ژنرال ‌های مدافع کشور که مجبور شدند نظامی‌شوند را با ژنرال‌های نظامی‌کودتا گر در ترکیه و پاکستان را نمی‌فهمند.
ژنرال ‌های کودتاچی ترکیه و پاکستان که آقای علی مطهری ‌ها و تاج زاده ‌ها بعنوان خطر گوشزد می کنند در دانشگاه‌های جنگ خارجی آموزش دیده بودند و در وقت نیاز ابر قدرت‌ها در مقابل منتخبین مردم در آن کشور‌ها کودتا کردند و امروزه افرادی منفور در تاریخ کشور‌هایشان هستند ولی قهرمانان مدافع کشور ما در بدترین و سخت ترین شرایط کشور که کار از دست حقوقدانان و سیاستمداران خارج شده است پا به عرصه گذاشته اند و باید یادمان باشد که این فرماند‌هان و خانواده ‌هایشان که آلوده ثروت و قدرت نشدند بهترین ‌های این آب و خاک هستند هر چند که بنگاه‌های خبر پراکنی همچون بی بی سی مردم را از آنان بترسانند.
باشد که این قهرمانان بار دیگر همچون دفاع مقدس با استفاده از جوانانی همچون همت ‌ها، باکری ‌ها، زین‌الدین ‌ها، خرازی ‌ها و.... که در کشورمان فراوانند مشکلات عظیم ایجاد شده توسط دو جناح سیاسی در سی سال گذشته را حل و فصل نمایند.

| سید احمد نبوی