تاریخ : 1399,یکشنبه 12 بهمن16:05
کد خبر : 80485 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده اردبیل:

دولت به بهانه‌ی بار مالی با مصوبات ایثارگری همراهی نمی کند


 دولت به بهانه‌ی بار مالی با مصوبات ایثارگری همراهی نمی کند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه پیشنهادات نمایندگان ایثارگر در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به بهبود وضعیت معیشتی ایثارگران در سال آینده ...

فاش نیوز - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه پیشنهادات نمایندگان ایثارگر در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به بهبود وضعیت معیشتی ایثارگران در سال آینده ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، صدیف بدری‌، نماینده‌ی مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز به کار رسیدگی مجلس به لایحه بودجه سال 1400 از هفته‌ی آینده اظهار داشت:  مجلس شورای اسلامی در برنامه‌ی ششم توسعه احکام خوبی برای ایثارگران لحاظ کرده بود؛ اما دولت در طول چهار سال گذشته همراهی نکرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم ادامه داد: با تلاش نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی در لایحه‌ی بودجه برای بهبود وضعیت ایثارگران و رزمندگان پیشنهادهای خوبی- به خصوص درباره‌ی حقوق رزمندگان معسر- ارائه شده است؛ اگر چه در برنامه‌ی ششم توسعه‌ی کشور احکام خوبی برای ایثارگران داشتیم اما متاسفانه دولت در طول چهار سال گدشته اصلا همراهی نکرد.

نماینده‌ی مردم اردبیل در دوره‌ی دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی دولت به اجرای کامل مصوبات ایثارگری مجلس تاکید کرد: حتی اگر دولت هر سال درلایحه‌ی بودجه درصدی از قوانین ایثارگری را لحاظ و به آن عمل می‌کرد جامعه‌ی ایثارگری وضعیت بهتری نسبت به گذشته داشت.

رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل در بهارستان با بیان اینکه ما همه مدیون خانواده‌ی شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هستیم، خاطرنشان کرد: بر خلاف مسئولان کشورما، در کشورهای مختلف دنیا به آنهایی که از مرزها دفاع می‌کنند بسیار بها می‌دهند. در حالی که در کشور ما علاوه بر دفاع  از مرزها، موضوع ایمان و اعتقادات نیز وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: به‌ نظر من تاکنون ما آن طور که باید و شاید نتواسته‌ایم در خدمت آنها باشیم. به طور مثال در حال حاضر بسیاری از ایثارگران با مدرک فوق لیسانس در مجموعه های دولتی و خدماتی کار می کنند اما وضعیت آنها تغییری نکرده است. در صورتی که بر طبق قانون با هر مدرکی و درهر پستی می توانند تبدیل وضعیت کرده و مشغول بکار شوند.

بدری در پایان ابراز امیدواری کرد که وضعیت معیشتی ایثارگران نسبت به سال‌های گذشته بهتر شود و اظهار داشت: امیدوارم در بودجه 1400 اقدام مناسبی نسبت به مصوبات ایثارگران انجام شود و ان‌شاالله در برنامه‌ی هفتم توسعه احکام محکم‌تری لحاظ شود.

پایان