تاریخ : 1399,چهارشنبه 08 بهمن12:28
کد خبر : 80512 - سرویس خبری : ورزشی

نشست شورای ورزش شاهد و ایثارگر برگزار شد



نخستین نشست شورای ورزش شاهد و ایثارگر با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و ایثارگران و نمایندگان و مسئولان ورزشی دستگاه‌های مختلف کشور روز سه‌شنبه 7 بهمن‌ماه به میزبانی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد تشکیل شد.
 
نخستین نشست شورای ورزش شاهد و ایثارگر برگزار شد

سردار یعقوب سلیمانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، برگزاری این نشست در طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی را یک اتفاق مبارک خواند و گفت: یکی از برنامه‌های همواره مورد تأکید ما و مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت تعالی برنامه‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی بین بخش‌ها و دستگاه‌ها در ارائه خدمات بوده است.
وی افزود: در این رهگذر اقدامات و برنامه‌های خوبی صورت پذیرفته و زحمات زیادی کشیده شده است. هماهنگی‌های خوبی در بخش‌های مختلف انجام و کارگروه‌های فعالی در موضوع هنر، فرهنگ، رسانه و... تشکیل شده است که این هم‌افزایی‌ها ضرورت و تعالی کار را به دنبال دارد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اشاره به تفاهم‌نامه‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی بخش فرهنگی بنیاد با بخش‌های مختلف، رسانه و تشکل‌ها، عنوان کرد: مسئله‌ای که در حال حاضر در جامعه ایثارگری و به‌ویژه جانبازان عزیز ما ضرورت به نظر می‌رسید و می‌تواند اثرگذار باشد و نقش پیش‌گیری و بازدارندگی داشته باشد، بحث ورزش و اردویی است و عدم همکاری و هم‌افزایی به‌عنوان یک خلأ در بخش ورزش احساس می‌شد.
 وی افزود: باور ما این است که با حضور و مشارکت عزیزان پیشکسوت و فعال ورزشی دستگاه‌های مختلف در قالب شورای ورزش شاهد و ایثارگر می‌توانیم در جهت تعالی برنامه‌های اردویی، به خصوص ورزش با هماهنگی، شتاب جدی‌تری داشته باشیم. حضور دستگاه‌های مختلف و بهره‌مند شدن از نقطه نظرات و تجربیات گرانسنگی که در اختیار این عزیزان است، می‌تواند راهگشا باشد و خیلی از مسائل را حل کند.
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه در کار برای جامعه ایثارگری نباید تنها به امضای تفاهم‌نامه‌ها اکتفا کرد، افزود: کار شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از راه تحول درونی انسان‌ها ایجاد می‌شود که از مسیر برگزاری همین جلسات و هماهنگی‌ها قابل پیگیری و تحقق است.
وی با اشاره به طلوع چهل و دومین فجر پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اگر انقلاب و نظام اسلامی پس از 42 سال در برابر همه طوفان‌ها مقاومت کرده و دوام آورده است، به برکت فلسفه و وجود فرهنگ ایثار و شهادت است. بالاتر از این بقای اسلام و نظام اسلامی هم بر همین دو پایه ایثار و شهادت است.
سردار سلیمانی با تأکید بر اثربخش بودن ورزش در روحیه، آرامش و سلامتی جانبازان، عنوان کرد: اگر به نشاط، طراوت و سلامتی جانباز توجه شود، نه‌تنها هزینه نیست، بلکه پیشگیری از هزینه است و پیشگیری، سلامت و شادابی در ورزش است. در موضوع ورزش خیلی می‌توانیم تعالی بخش باشیم. اگر تعامل و هم‌افزایی دلی، میدانی و عملی در وزارتخانه‌های مختلف، فدراسیون‌ها و... ایجاد شود، بسیاری از مسائل و مشکلات حل خواهد شد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: هدف ما از تشکیل این شورا ایجاد تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف لشکری و کشوری در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف در بخش ورزش جانبازان و ایثارگران است زیرا اگر همراه و هماهنگ شویم، قطعاً خروجی خوبی خواهیم داشت و شاهد تحول اساسی در این زمینه خواهیم بود.
لازم به ذکر است اعضای این نشست ضمن ارائه نظرات خود در مورد همکاری بیشتر و بهتر دستگاه‌های مختلف در امر ورزش جانبازان، بندهای مختلف آیین‌نامه اولیه شورای ورزش شاهد و ایثارگر را مورد بررسی قرار دادند.


منبع : ایثار