تاریخ : 1399,پنجشنبه 16 بهمن14:45
کد خبر : 80640 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

با مردم در یک خط حرکت کنید!


 با مردم در یک خط حرکت کنید!

یک نماینده نباید خود را تافته‌ای جدابافته قلمداد کرده و حقوق ویژه‌ای برای خویش قائل باشد. نماینده باید با مردم و در بین آن‌ها و...

عباس طایفه

فاش نیوز - بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم؛ وکیل مردم؛ ما نماینده مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌کنیم تا یار مردم و نه باری بر دوش آنان و هزینه‌ای برای نظام باشد. نماینده وکیل ملت است. او قیّم و حاکم بر مردم نیست، بلکه خادم آنان است. یک قانون‌گذار در درجه اول باید مقید به قانون، مقید به شرع و مقید به اخلاق اسلامی برآمده از سیره نبوی و علوی باشد.

وی انتخاب می‌شود تا به معیشت و زندگی مردم در عرصه عمومی توجه داشته باشد. یک نماینده نباید خود را تافته‌ای جدابافته قلمداد کرده و حقوق ویژه‌ای برای خویش قائل باشد. نماینده باید با مردم و در بین آن‌ها و نه بر مردم باشد.

آیا زمان آن نرسیده که شورای محترم نگهبان در روش‌ها و مؤلفه‌های احراز صلاحیت نمایندگان مجلس بازنگری کند؟ آیا دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم نباید به این اقدام‌ها ورود نماید؟ سیلی به صورت یک سرباز در حال انجام وظیفه مبنی بر برقراری نظم و امنیت و آرامش، سیلی به قانون است. بنده به عنوان یک شهروند جمهوری اسلامی ایران، علاقه‌ای به اطلاع از نام نماینده ندارم ولی بی‌شک نام آن سرباز وظیفه‌شناس ماندگار خواهد شد.

از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می‌خواهم اعلام نمایند که ازاین‌پس از خط ویژه حرکت نکرده و با مردم عادی در یک خط حرکت کنند. گرچه شنیده شده که نماینده خاطی عذرخواهی کرده ولی آیا سرخی صورت سرباز وظیفه‌شناس با عذرخواهی برطرف می‌شود؟ پیش‌تر بیش از این برای سربازان کشور حرمتی قائل بودیم.

پس پیشنهاد می‌شود ایشان استعفا دهد، چون مجلس شورای اسلامی خانه ملت است و کسانی که دست بر مردم بلند کنند، جایی در این خانه ندارند. و در آخر اینکه ما رأی خود را از این نماینده پس گرفته و منتظریم نهادهای نظارتی نیز اعتبارنامه این نماینده را به حالت تعلیق درآورند.

خادم الشهدا، جانباز عباس طایفه