تاریخ : 1399,سه شنبه 14 بهمن14:43
کد خبر : 80648 - سرویس خبری : سلامت

رونمایی از ۱۰ مستند با موضوع مدافعان سلامت



«سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین رونمایی از ۱۰ مستند با موضوع مدافعان سلامت و تجلیل از شهدای مدافع سلامت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: کوچ کردن از این دنیا و زندگی پس از مرگ یکی از مهمترین دغدغه‌های تمام انسان‌ها است. خداوند در قرآن در پاسخ به این مسئله تأکید کرده که هیچ انسانی از زمان و مکان مرگ خود خبر ندارد. در قرآن ذکر شده که «کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْت» یعنی تمام موجودات و انسان‌ها می‌میرند.

وی افزود: با تمام این مسائل خداوند قدرت انتخاب را به انسان داده که مسیر زندگی خود را انتخاب کند. در این مسیر چند دسته انسان وجود دارند، افرادی که با انتخاب‌های غلط سقوط می‌کنند، افرادی که در بستر کمال تلاش می‌کنند تا انتخاب‌های خوبی انجام دهند و افرادی که بهترین انتخاب‌ها را انجام می‌دهند. انتخاب این بهترین‌ها اتفاقی نیست و انسان‌های ویژه‌ای توفیق بهترین انتخاب‌ها را به دست می‌آورند که نمونه اصیل و کامل چنین انسان‌هایی شهدا هستند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: شهید سردار سلیمانی جمله‌ای دارد که می‌گوید «باید شهید باشی تا شهید شوی»؛ این جمله معنای عمیقی دارد، یعنی شهدای ما از پیش می‌دانستند که شهید می‌شوند و شهادت انتخاب آنان بوده است. وقتی وصیت‌نامه شهدا را می‌خوانیم، مشخص است که این عزیزان از دنیای دیگری با ما سخن می‌گویند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدای سلامت نیز آگاهانه پا در مسیر شهادت گذاشتند، افزود: پزشکان و پرستاران و کادر درمان با علم به خطرات بسیار زیادی که جان آنان را تهدید می‌کرد صحنه خدمت را ترک نکردند. در این مدت خدمت خانواده‌های گرامی هرکدام از شهدای سلامت که رسیده‌ایم روایت‌های متعددی را درباره فداکاری این شهیدان شنیده‌ایم، تمام این شهدا تا لحظه آخر بالای سر بیماران خود مانده‌اند و حاضر به ترک کردن بیماران و محل خدمت خود نبوده‌اند.

اوحدی با اشاره به رونمایی از ۱۰ مستند با موضوع مدافعان سلامت گفت: این اقدام مبارک با حسن سلیقه دست‌اندرکاران آن در طلیعه دهه مبارک فجر انجام شده است. جامعه بزرگ پزشکی و پرستاران همواره زحمات بسیار زیادی برای جامعه کشیده‌اند، ولی این زحمات چندان دیده نشده بود تا اینکه در شرایط فعلی عظمت و قداست کار آنان به خوبی برای جامعه مشخص شد و امروز تمام مردم قدردان آن‌ها هستند و خداوند به برکت ایثارگری‌های جامعه سلامت کشورمان عزت را به آنان اعطا کرد.

انتهای پیام/