تاریخ : 1399,دوشنبه 20 بهمن16:34
کد خبر : 80747 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

تشریح فعالیت‌های دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد



مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با حضور در برنامه «گفت‌وگوی اجتماعی» رادیو گفت‌وگو به تشریح فعالیت‌های این مجموعه پرداخت.

 

 عادل مهری مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با تأکید بر این که مفهوم ایثار و شهادت باید برای کودکان و نوجوانان امروز قابل فهم باشد، اظهار داشت: ایثار اجتماعی که این روز‌ها به ویژه توسط کادر درمان کشور نمود بیشتری پیدا کرده است به وسیله شهدا و ایثارگران به ما آموخته شده است.

وی با بیان این که نزدیک به ۹ هزار ایثارگر نخبه در کشور شناسایی شده‌اند، گفت: این افراد با گذراندن مدارج تحصیلی و احراز شرایط ویژه و با تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی به عضویت در مجموعه دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در می‌آیند.

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با بیان اینکه ۱۱۰ تشکل ایثارگری در سطح کشور با دریافت مجوز‌های مورد نظر از وزارت کشور مشغول به فعالیت هستند، افزود: البته تمام فعالیت‌های این تشکل‌ها منحصر به حوزه ایثارگران نیست و در پویش‌هایی مانند کمک‌های مؤمنانه هم حضور فعال دارند.

مهری ادامه داد: نخبگان شاهد و ایثارگر و تشکل‌های ایثارگری سرمایه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران محسوب می‌شوند و اقدامات خوبی به‌خصوص در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌دهند.

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در انتها خاطرنشان کرد: تشکل‌های شاهد و ایثارگر بر خالصانه بودن خدمت انجام شده تأکید دارند و از این‌رو ترجیح می‌دهند فعالیت‌های خود را به صورت گمنام انجام دهند، اما دفتر دانش پژوهان به عنوان متولی این بخش سعی دارد با انجام اقداماتی ضمن افزایش اثرگذاری فعالیت‌های تشکل‌ها بر جنبه ایثارگری آنان نیز تأکید داشته باشد.


منبع : دفاع پرس