تاریخ : 1399,شنبه 25 بهمن15:38
کد خبر : 80838 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

سرتیپ یحیی سریع اعلام کرد

انصارالله پایگاه هوایی ملک‌خالد عربستان را با موشک درهم کوبید



به دنبال پیشرفت‌های موشکی و پهپادی انقلابیون یمن، ارتش یمن اعلام کرده که پایگاه هوایی «ملک خالد» عربستان سعودی را با یک فروند موشک بالستیک جدید هدف قرار‌داده است. این پایگاه به کرات از سوی انقلابیون یمن با موفقیت مورد هدف قرار گرفته است.
پیشرفت‌های موشکی و پهپادی انصارالله یمن حیرت بسیاری از کارشناسان را برانگیخته و باعث شده تا هیچ هدفی در عربستان از تیررس انقلابیون یمن خارج نباشد. انقلابیون یمن که تا همین چند سال گذشته، با سلاح‌های ابتدایی به جنگ دشمنان خود می‌رفتند، حالا با دستیابی به موشک‌های دقیق نقطه زن، ائتلاف سعودی را سردرگم کرده‌اند؛ ائتلافی را که سال 2015 و در آغاز تجاوز به یمن گفته بود، قصد دارد ظرف چند هفته کار انقلابیون یمنی را یکسره کند!
حالا هم که خبر رسیده، انقلابیون یمن با استفاده از موشک بالستیکی که هنوز از آن رونمایی نکرده‌اند، یک پایگاه نظامی مهم سعودی‌ها را با دقت مورد حمله قرار‌داده است. این درحالی است که حدود سه روز پیش از این حمله نیز فرودگاه بین‌المللی «ابها» در جنوب عربستان هدف حملات پهپادی انصارلله قرار گرفته و آشیانه جنگنده‌های عربستان منهدم شده بود.
خبرگزاری فارس در این باره نوشته، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله موشکی این کشور به پایگاه نظامی عربستان در جنوب غربی این کشور خبر داده است. سرتیپ «یحیی سریع» پنج‌شنبه‌شب در توئیتر با تأیید حمله موشکی به پایگاه هوایی «ملک خالد» نوشت: «به لطف و عنایت خداوند، یگان موشکی یک فروند موشک بالستیک که هنوز از آن رونمایی نشده است، به سمت «خمیس مشیط» شلیک کرد و پایگاه هوایی «ملک خالد» هدف قرار گرفت. موشک به دقت به این هدف اصابت کرده است». او در چرایی عملیات موشکی نیروهای یمن هم گفت: «هدف قرار‌دادن این پایگاه در پاسخ به ادامه تشدید حملات هوایی و زمینی متجاوزان و تداوم محاصره کشورمان یمن بوده است». «سرتیب یحیی سریع» این را هم گفت که پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد CH4 ساخت چین متعلق به ائتلاف متجاوز را ساقط کرده است.
اما ائتلاف سعودی طبق روال همیشه مدعی شده موشک بالستیک ارتش یمن را قبل از رسیدن به هدف خود در خمیس مشیط رهگیری و منهدم کرده است! این رژیم وقتی تاسیسات حیاتی نفتی آرامکو هم به دقت بالا مورد حمله قرار گرفته و نابود شد نیز ابتدا، وقوع این حمله را از اساس تکذیب کرده و گفته بود، تنها یک آتش سوزی جزئی رخ داده وآن‌که مهار شده است. اما بعدها با انتشار تصاویر پالایشگاه ویران شده مجبور شد، به آن اعتراف کند.
سرقت کشتی حامل گاز
از سوی دیگر، «عصام المتوکل» سخنگوی شرکت نفت یمن، دیروز از دزدیده شدن یک کشتی حامل گاز خانگی برای مردم یمن خبر داد. المتوکل در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) در این خصوص گفت ائتلاف سعودی این کشتی را که پنج هزار و یک تن گاز خانگی با خود داشته، دزدیده‌ است و بدین ترتیب تعداد کشتی‌های توقیف شده به ۱۳ کشتی حامل فراورده‌های نفتی افزایش پیدا کرده است. سخنگوی شرکت نفت یمن در ادامه با انتقاد از جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحددر قبال این اقدام ائتلاف سعودی، تأکید کرد که یکی از مهم‌ترین عواملی که ائتلاف سعودی به رهبری آمریکا را به توقیف کشتی‌های نفتی تشویق کرده و علیرغم داشتن مجوز ورود از سازمان ملل، مانع ورود این کشتی‌ها به بندر الحدیده (غرب یمن) شده، سکوت جامعه بین‌الملل و خود سازمان ملل متحد است. عصام المتوکل همچنین تأکید کرد، این اقدامات خودسرانه دلیلی روشن و صریح بر آن است که آمریکا تمام تلاش خود را می‌کند تا مردم یمن را خفه کند و رنج آنها را دو چندان کند. سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن در ادامه اظهاراتش ائتلاف سعودی و در رأس این ائتلاف آمریکا و سازمان ملل را که در محاصره یمن سهیم هستند، مسئول تمام رنج مردم یمن و بد شدن اوضاع این کشور در روزهای آینده دانست.
بنابر اعلام پیشین شرکت نفت یمن، نیروهای متجاوز، در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۷۲ محموله سوخت این کشور را مورد حمله قرار‌دادند و آن را به زور توقیف کردند آن هم در حالی که تمام این محموله‌ها مجوز بازرسی بین‌المللی دریافت کرده‌ بودند. این اقدامات ائتلاف سعودی باعث شد که طی سال گذشته میلادی، تنها مقادیر ناچیزی از فرآورده‌ها‌ی نفتی وارد یمن شود و ۱۰ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد شود.