تاریخ : 1399,چهارشنبه 29 بهمن19:15
کد خبر : 80847 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

همزمان با حلول ماه مبارک رجب

گزارش تصویری از اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی دهه فجر باشگاه ایثار


گزارش تصویری از اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی دهه فجر باشگاه ایثار

مراسم اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فرهنگی ورزشی دهه‌ی مبارک فجر همراه با رونمایی از مستند زندگی جانبازان نخاعی، در باشگاه ستارگان ایثار برگزار شد.

فاش نیوز- مراسم اختتامیه‌ی بیست و چهارمین دوره‌ی مسابقات و جشنواره‌ی فرهنگی ورزشی دهه‌ی مبارک فجر همراه با رونمایی از مستند زندگی جانبازان نخاعی، در باشگاه ستارگان ایثار شهرک شاهد برگزار شد.

 این مراسم دیروز شنبه بیست و پنجم بهمن ماه، همزمان با میلاد امام محمدباقر(ع) و روز اول ماه رجب، با حضور تعدادی از مسئولین و جانبازان ورزشکار باشگاه ستارگان ایثار شهرک شاهد تهرانپارس و همچنین میهمانان و خانواده‌های جانبازان برگزار شد.

 مراسم با حضور تعدادی از جانبازان نخاعی ورزشکار در سالن باشگاه ایثار و تعدادی از مدعوین با پخش سرود جمهوری اسلامی و قرائت قرآن مجید آغاز شد.

 مراسم آغازی متفاوت و خاص داشت. سالن باشگاه ایثار را تاریک کردند و انفجار نور انقلاب، به صورتی نمادین به زیبایی ترسیم شد. ابتدا صدای نم نم باران پخش شد و بعد صدای باران شدت گرفت و تبدیل به صدای رگبار شد. بعد یکباره با یک رعد و برق، صدای انفجاری بزرگ در سالن پیچید. حاضران حسابی متحیر شده بودند و بعد صحنه با آمدن امام روشن شد. اینگونه گرامیداشت پیروزی انقلاب به صورت متفاوت و هنرمندانه، آغازی بسیار جالب و زیبا برای مراسم بود.

 سپس با اعلام مجری مراسم، برنامه‌ها با پخش بخش‌هایی از مستندهای زندگی جانبازان تهیه شده توسط باشگاه ستارگان ایثار با مسئولیت و مدیریت جانباز قطع عضو، حاج اکبر حسین زاده که مقرر بود در این مراسم رونمایی گردد، ادامه یافت.

 پس از این بخش، مجری به مدعوین و میهمانان و مسئولین اضافه شده به جمع خوشامد گفت و حضور مهندس اوحدی ریاست بنیاد شهید تهران، مهندس سلطان پور حامی فرهنگی در امور درمانی و کارهای جهادی سیستان، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی بنیاد شهید، دکتر سعید صمیمی مدیر کل بنیاد شهید تهران بزرگ، حجت الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و همچنین مدیر گزینش شهرداری تهران، رئیس کلانتری منطقه 4 تهران و ... را گرامی داشت.

 سپس مراسم با قرائت اشعاری در باب جبهه و جنگ توسط مجری ادامه یافت و سپس مراسم با اجرای زنده موسیقی سنتی توسط گروه موسیقی ادامه یافت و در خلال برنامه از مهمانان مراسم پذیرایی به عمل آمد.

 با اتمام اجرای موسیقی، مجری مراسم مجدداً با یاد کردن از جانبازان شهید شهرک شاهد و پخش بخش‌هایی از مستند جانبازان، از گروه حنانه برای اجرای نمایش آهنگ «ساقه یاس»، ویژه‌ی میلاد حضرت زهرا دعوت کرد که به روی سن بیایند.
گروه حنانه به زیبایی با دکلمه و روایت تولد حضرت زهرا (س) به روی سن آمدند و نمایش آهنگ میلاد را به زیبایی اجرا کردند و پس از اتمام نمایششان، بانوان گروه با لباس‌های خاص زیبای نمایش خود به میان جمع آمده و کام میهمانان را با توزیع شکلات شیرین کردند.
سپس با تشویق حاضرین این بخش نیز به پایان رسید و مجدداً بخش‌های کوتاهی از مستند زندگی شهید قبادی و سیاه تیری پخش شد. بعضاً نگاه‌ها با دیدن بخش‌های مستندها تر میشد و این نشانه از تاثیرگذار بودن عمل نیک و ماندگاری بود که با همت والای مدیر باشگاه ایثار برای تهیه این فیلم مستندها صورت گرفته بود.

 در ادامه‌ی مراسم، مجری با انرژی مراسم از تعدادی از مسئولین دعوت کرد که برای تقدیر و اهدای هدایا بر روی صحنه حاضر شوند.

 

 جانباز کوشا حاج «حسین اسرافیلی» مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی و رئیس هیئت مدیره‌ی باشگاه ستارگان ایثار، مهندس اوحدی رئیس بنیاد، دکتر صمیمی مدیر بنیاد شهید، سردار سلیمانی، جانباز نم‌نم مسئول انجمن راست قامتان، رئیس کلانتری منطقه ۴ و حجت الاسلام شکری ...‌ به همراه مدیر خستگی‌ناپذیر و کوشای باشگاه ایثار، جانباز اکبر حسین زاده، بر روی صحنه حاضر شدند.
 

 ابتدا از همسر جانباز شهید سیاه‌تیری تقدیر شد که این بانو با چشمانی اشکبار از یاد همسر عروج کرده به بالای سن آمد و هدیه ای تقدیم او شد.
سپس جانباز حسین زاده در ادامه تقدیرها، از پرسنل زحمتکش باشگاه ایثار، به جهت تمامی زحماتی که برای پیشبرد اهداف باشگاه متحمل شده بودند، تقدیری به عمل آورد.

سپس از لوح‌های فشرده‌ی مستند زندگی جانبازان با تشویق حاضرین رونمایی شد و این لوح‌ها به حضور مسئولین به عنوان هدایا تقدیم شدند.

 جانباز حسین زاده که مثل همیشه دل در گرو حل مشکلات جانبازان دارد، در انتهای بخش اهدای هدایا از رئیس بنیاد، مهندس اوحدی، درخواست مساعدت جهت تهیه و استقرار چند یونیت دندانپزشکی جهت رفع مشکلات دهان و دندان ایثارگران نموده و قول مساعد همکاری بنیاد را در این زمینه گرفت.

سپس از خواننده‌ی جوان صدا و سیما «رضا معتمدی» دعوت شد که دو سرود را برای جمع حاضرین اجرا کرد.

و در انتهای مراسم که همزمان با اذان مغرب بود، گروه رزمی کاران نینجا به روی صحنه حاضر شدند و دقایقی با حرکات ورزشی و رزمی حیرت انگیز خود، تحیر و تشویق حاضرین را برانگیختند.

 مهمانان با وجود به طول انجامیدن مراسم اما با چهره‌هایی بسیار شاداب و خندان مراسم را ترک کردند و تازه تعدادی از جانبازان، برای ورزش فوتبال دستی به سالن مخصوص آن رفتند.

 مراسم همچون همیشه با مدیریت اجرایی خوب جانباز حسین زاده با نظم و ترتیبی خاص و تنوعی بالا انجام شد.

از مهمانان به خوبی با چای و نسکافه. آب معدنی و پکیج میوه و کیک پذیرایی شد.

قواعد و محدودیت‌های کرونا نیز به خوبی در مراسم رعایت شده بود، درهای ورودی جانبازان به سالن باز بود و تمام حضار با ماسک در مراسم شرکت کرده بودند.

 

گزارش و عکس از شهید گمنام