تاریخ : 1399,سه شنبه 28 بهمن19:20
کد خبر : 80923 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

سخنگوی کمیسیون تلفیق:

مصوبات ایثارگری بودجه ۱۴۰۰ به قوت خود باقیست


مصوبات ایثارگری بودجه ۱۴۰۰ به قوت خود باقیست

اصلاحات خوبی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ انجام شده است. هرچند که قبلاً هم در کمیسیون تلفیق بررسی‌های خیلی خوبی انجام شد؛ اما به طور کلی...

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون تلفیق از پا برجا بودن مصوبات ایثارگری در لایحه بوجه سال 1400 خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، رحیم زارع، نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه اصلاحی دولت برای سال آینده اظهار داشت: مصوبات لحاظ شده در لایحه بودجه 1400 که کلیلات آن قبلاً رد شده بود، همچنان پا برجاست، مگر اینکه در اصلاحیه جدید، دولت نظر خاصی داشته باشد.

اما به طور کلی در خصوص مصوبات ایثارگری و معیشت جامعه ایثارگری، ما همچنان بر نظرات خود پایبند هستیم.

زارع ادامه داد: ما در اینجا(کمیسیون تلفیق مجلس) اصلاحیه دولت را آن هم در مواردی که اعمال شده بررسی می‌کنیم. اما بطور کلی، آن جاهایی که دولت بر روی آن دست نگذاشته است، قطعاً از نظر ما در کمیسیون تلفیق سر جای خودش است و نیاز به بحث مجدد ندارد.

وی گفت: برای اصلاحیه لایحه بودجه سال 1400 و مواردی که مدنظر مجلس است ان‌شاءالله از فردا صبح(چهارشنبه 29 بهمن) کمیسیون تلفیق جلسات خود را برگزار خواهد کرد و بنابراین است که همان اصلاحیه‌ای که دولت داده است مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس خاطر نشان کرد: با توجه به زمان کم باقی مانده از سال جاری، تلاش اعضای کمیسیون تلفیق این است که هرچه زودتر لایحه بودجه به صحن علنی مجلس ارائه شود تا در زمان باقی مانده قانونی جزئیات آن بررسی و به تصویب نمایندگان ملت برسد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم تصریح کرد: این احتمال نیز وجود دارد که در جاهایی که نیاز باشد، اعضای شورای نگهبان در جلسات کمیسیون تلفیق حضور یابند و به صورت موازی بودجه بررسی شود که این مهم باعث صرفه جویی در وقت و کمک به دولت و مردم برای تصویب و اجرای بودجه خواهد بود.

زارع در پاسخ به این سئوال که آیا لایحه بودجه سال 1400 معیشت و مطالبات جامعه ایثارگران را تامین خواهد کرد متذکر شد:

بالاخره اصلاحات خوبی در لایحه بودجه سال 1400 انجام شده است. هرچند که قبلاً هم در کمیسیون تلفیق بررسی‌های خیلی خوبی انجام شد؛ اما به طور کلی اصلاحات دولت هم روند خوبی داشت که نتیجه تعامل خوب با مجلس است.

لازم به ذکر است که کلیات بودجه سال 1400 اصلاح شده از سوی دولت صبح امروز 28 بهمن ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شد و از مجموع 247 نفر از حاضران، 211 نفر رای موافق، 38 تن رای مخالف و شش نفر دیگر رای ممتنع دادند و کلیات آن به تصویب رسید.

به گفته قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، کمیسیون تلفیق از روز یک شنبه آینده بررسی لایحه بودجه سال 1400 را آغاز خواهد کرد.