تاریخ : 1399,یکشنبه 03 اسفند12:07
کد خبر : 81009 - سرویس خبری : اخبار

حضور هیئتی‌ها در کنار آسیب‌دیدگان سی‌سخت



حضور هیئتی‌ها در کنار آسیب‌دیدگان سی‌سخت/ زلزله‌زدگان به سیستم گرمایشی نیاز دارند

نیاز امروز مردم آسیب‌دیده این منطقه بیش از هرچیزی به سیستم گرمایشی است که بتواند فضای چادرها را گرم کند. همچنین به دلیل خسارت دیدن منازل، موادغذایی از دیگر نیازهای زلزله‌زدگان است.

زمین‌لرزه 5/6 ریشتری شامگاه چهارشنبه 29 بهمن‌ماه به بیش از 75 روستا در شهرستان دنا واقع در کهگیلویه و بویراحمد آسیب جدی به زندگی مردم وارد آورد و زندگی 14 هزار نفر را مختل و صدها خانه را به طور کلی تخریب کرد. حضور هیئت‌های مذهبی در این منطقه و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان در ساعات اولیه وقوع حادثه نشانگر دغدغه‌ای است که هیئتی‌ها و جهادگران در مواجهه با بحران‌ها دارند.

میثم دانشور دبیر جامعه ایمانی مشعر در استان کهگیلویه و بویر احمد در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی تسنیم گفت: این زمین لرزه در فاصله 10 کیلومتری سی‌سخت در غرب یاسوج رخ داد. بر اساس اطلاعات بدست آمده بیش از 70 روستا در شهرستان دنا در زلزله اخیر دچار خسارت شده‌اند و برخی از منازل حالا دیگر غیرقابل سکونت‌اند.

زلزله , محرومیت زدایی , هیئت ,

وی درباره خدمات ارائه شده به مناطق آسیب‌دیده گفت: پس از این حادثه، هیئت‌های مذهبی استان بسیج شدند و مبادی ورودی و خروجی شهرهای آسیب‌دیده را تحت کنترل قرار دادند تا اتفاقات امنیتی برای مردم آسیب‌دیده بوجود نیاید. وبه دلیل اینکه کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان و کنترل وضعیت هیئت‌های مذهبی برعهده جامعه ایمانی مشعر قرار گرفت، هم‌افزایی و ساماندهی در بخش‌های مختلف روستاهای آسیب‌دیده سبب شد تا وضعیت خدمت‌رسانی تحت کنترل قرار گیرد.

دانشور ادامه داد: با توجه به برودت هوا و سرمای بیش از اندازه در این مناطق،  برپایی چادر برای اسکان زلزله‌زدگان در اولویت قرار دارد. بنابراین هیئت‌های مذهبی با کمک جهادگران، اقدام به برپایی چادر برای افراد آسیب‌دیده کردند. مسجدی در مرکز استان به‌عنوان پایگاه خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان در اختیار جامعه ایمانی مشعر قرار گرفته است. نیاز امروز مردم آسیب‌دیده این منطقه بیش از هرچیزی به سیستم گرمایشی است که بتواند فضای چادرها را گرم کند. همچنین به دلیل خسارت دیدن منازل، موادغذایی از دیگر نیازهای زلزله‌زدگان است.


منبع : tasnimnews خبرگزاری تسنیم